Motorblok demontage: Wat vervangen?

RE: Motorblok demontage: Wat vervangen?

Hallo,

ik ga zeer binnenkort mijn BO aanpakken. Er komen nieuwe voorsubframe rubbers (de oranje polyflexen) en daarvoor moet het motorblok uit de mini. Nu wil ik meteen het blokje een verfje geven en moet dus uit elkaar. Ik heb al een pakkingset voor de kop eb de bak. Ik neem de nokkenas eruit en vervang deze door een 266/268 asje.
Maar nu mijn grote vraag:
Wat is verstandig om meteen mee te vervangen, als het blok dan toch uit elkaar ligt? De diffpen wil ik iig meenemen, maar is het verstandig om de nokkenas- en krukaslagers, de zuigerveren, synchromeshen mee te pakken?
Enzo ja, wat moet ik dan allemaal extra doen om dit te doen? En natuurlijk de grote vraag, Kost dat (indicatie)?
De bak en het blok lopen overigens goed, nauwelijks olie verbruik of hoorbare speling?

alvast dank en fijne feestdagen!
Bas

RE: Motorblok demontage: Wat vervangen?

Probeer SirYun te paaien of hij je kop wil bewerken... :P
Lagers zijn denk ik altijd wel verstandig, ligt ook wel een beetje aan de Km stand maar als het na het in elkaar zetten volgend jaar wel kapot zou gaan moet alles WEER open en sla je jezelf voor je kop dat je het nu niet hebt gedaan...

RE: Motorblok demontage: Wat vervangen?

ja dat vind ik dus ook.
Zijn het standaard lagers en kun je die bij de minispeciaalzaak, zoals hieronder, kopen? Of moet de boel geslepen worden en dan nieuwe lagers bestellen?
Kopje bewerken wil ik bij mijn hle gaan doen misschien. Ik heb voor deze revisie maar een maandje of 2 a 3 de tijd.... (auto wordt bruidsauto voor ladykiller)