met alle respect, beslis eerst wat je wilt...
wil je een goed blok??? koop dan een gereviseerd of nieuw blok of laat je eigen blok reviseren...
wil je goedkoop, laat dan je eigen blok zitten totdat ie van ellende niet meer werkt.
ook als je een ander blok koopt van b.v. marktplaats voor laten we zeggen 250 euro koop je een blok waarvan je niets weet. oftwel, koop je andermans ellende of iets goeds?
welke problemen heb je nu met je blok en/of versn.bak??? stel je dan de vraag wat reparatie kost en wat je voor hetzelfde geld anders kan doen, OF wat je goedkoper kan doen of met een extra investering extra goed...
ik lees dat ie rookt??? waardoor, koppakking?, olielekkage??
en om nu meteen te denken aan v-tec , ondanks dat je dat niet wilt voor de nodige aanpassingen vraag ik me af, wat je daarmee wilt??? een beetje appels met peren vergelijken:
blokje reviseren of wissellen is veeeeeeeeeeeeeeel minder ingrijpend dan eventjes een v-tec te monteren...
ik ben benieuwd naar verdere uitleg van jouw kant, wellicht komen we dan verder...
- Login of registreer om te reageren
RE: Motorblok om mee te starten....
Ingediend door Errie op zo, 11-04-2004 19:37
Goed zit dus met het volgende. Mijn mini "92 SPI" begint een beetje te roken en die versnellingsbak wordt ook stukje bij beetje gaarder... Nu kan ik natuurlijk denken. Ga je kop reviseren. Regel nieuwe zuigerveren en hoon het hele gebeuren en kijk dan gelijk even je versnellingsbak na. Nadeel daarvan is, dat ik dan een tijd niet mini kan rijden en ook dat ik dan nog niet alles na heb gekeken. En misschien wel niet het geld heb om alle reparaties te doen die ik wel zo willen... Dus nu heb ik het plan opgevat om misschien gewoon in de garage een heel nieuw motorblok op te bouwen Maar ja waar begin je dan mee???
Dus stel jullie zouden het injectie gedeelte en computer en dergelijke van een normale 1.3 SPI gebruiken. Wat zouden jullie dan voor blok kopen (MG metro? of gewoon een mini 1.3 blok of wat anders??)En welke aanpassingen zijn prijs technisch vermogen technisch ook nog leuk? En dat niet gelijk de levensduur van je hele motor drastisch daalt.(prijzen zou ook leuk zijn als die erbij vermeldt kunnen worden) Vroeger zat ik altijd aan een VTEC te denken, maar ja dan koop je ook weer een tweedehands blok en moet je aan je subframe gaan kloten en daar heb ik geen trek in.
Alvast bedankt voor alle reacties,
Errie