motorblok uitgebouwd / gereviseerd

RE: motorblok uitgebouwd / gereviseerd

ik heb 2 vragen. Het gaat over een 1300 GT blok uit 86

* Mijn motorblok is helemaal uitelkaar geweest en de tank is ook leeggeweest. nu ben ik zaterdag aan het starten geweest maar hij krijgt geen benzine. heeft er iemand een idee hoe ik de benzine pomp van kan krijgen zodat deze wel kan pompe

* ik twijfel eraan of mijn ontsteking wel goed staat. De verdeler stang is uit het blok geweest. Hoe kan ik aan de stang (zit aan de onderkant een tandwiel en staan geen merktekens op) zien en het blok of deze op tijd staat??

alvast bedankt.

Gr. Martin

RE: motorblok uitgebouwd / gereviseerd

Voor het afstellen van de ontsteking (en de rest) na het opnieuw opbouwen, zie hier: viewtopic.php?p=264438#p264438

Voor de benzinepomp - komt er wel benzine bij de pomp, is je leiding bijvoorbeeld niet verstopt?

RE: motorblok uitgebouwd / gereviseerd

ja bij de pomp komt benzine alleen de pomp wil zich niet vullen is hier miss een methode voor?

gr. Martin

RE: motorblok uitgebouwd / gereviseerd

op dat forum staat helaas niet als de verdeler pin uit het blok is geweest. dit is de pin die met een tandwiel zit verbonden aan de nokkenas.

RE: motorblok uitgebouwd / gereviseerd

Het wordt uitgelegd in MG is born van Discovery. Deze is te downloaden. Ik dacht toch dat deze dezelfde techniek gebruikte als de a blokken.

RE: motorblok uitgebouwd / gereviseerd

zie ook:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/distribinstall.gif

is voor een A-blok ,maar voor de A+ is het hetzelfde, alleen heb je dan de referentie van het blok met die 2 gaten niet ...

wbt de benzinepomp, heb je de goede aansluitingen (in/uit) gebruikt ? vullen doet 'ie niet echt volgens mij; hij pompt of hij pompt niet (als het membraan kapot is).

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: motorblok uitgebouwd / gereviseerd

als de pomp lange tijd droog gestaan heeft willen de klepjes nog wel eens vastplakken je kunt vanaf de uit kant proberen met bijvoorbeeld een injectiespuit of id benzine op de klepjes te laten lopen zodat ze los kunnen weken
een tijdje zonder bougies starten wil ook wel eens helpen dan maakt de motor meer toeren of voorzichtig op de pomp tikken met het handvat van een schroevendraaier.
het bovenstaande is alleen van toepassing bij een aan het blok gemonteerde mechanische benzinepomp, niet bij een nieuwere mini met electrische pomp
succes want zonder benzine loopt hij niet of de ontsteking nu wel of niet goed gemonteerd is

RE: motorblok uitgebouwd / gereviseerd

Paapiechulo schreef:
ja bij de pomp komt benzine alleen de pomp wil zich niet vullen is hier miss een methode voor?
gr. Martin



Waar komt er geen benzine (is voor mij niet helemaal duidelijk)? Als je bougies niet nat worden kan het in je carb. zitten. Dekseltje van vlotter er af halen, blijft de flotter hangen? (had zelf dit probleem vorig weekend). Nu heel even starten, kijken of er benzine komt, is dit het geval, dan zit het in de carb/vlotter/naald. Niet --> leiding die naar van de pomp naar de carb gaat er af halen bij de pomp en starten, komt er benzine? Ja, dan zit de leiding tussen pomp en carb verstopt, nee, is t je pomp, zie bovenstaande tips.

Als je je benzinepomp los hebt kun je ook je vinger op de uitgaande kant doen en het heveltje heen en weer halen, kijken of hij druk opbouwd.

Edit: er zijn volgens mij ook nokkenassen waar geen nok zit voor de benzine pomp, maar dat weet ik niet zeker. Dit kun je denk ik wel voelen of zien met een spiegeltje als de pomp er af is (kun je meteen testen of de pomp wel werkt)

Suc7

RE: motorblok uitgebouwd / gereviseerd

dank jullie wel voor de reacties ik ga het zaterdag weer ff proberen:D:D dan heb ik weer tijd

gr. Martin

RE: motorblok uitgebouwd / gereviseerd

klein vraagje nog bij de pomp is + de toevoer naar de pomp en - de toevoer naar de carbrateur toch??
gr.

RE: motorblok uitgebouwd / gereviseerd

als je een mechanische pomp hebt ....

als je IN je auto zit is links aanvoer van tank naar pomp en rechts van pomp naar carb...

sta je voor de auto is het rechts tank naar pomp en links pomp naar carb..

RE: motorblok uitgebouwd / gereviseerd

De kant van de 'input' van de carb zit aan de zelfde kant als de uitgang van de pomp. Ik neem aan dat je het originele stukje leiding gebruikt, deze kan maar op 1 manier (of je moet de pomp er 180* gedraait hebben).
EDIT:
Kwam dit plaatje nog tegen:

RE: motorblok uitgebouwd / gereviseerd

dank jullie wel

RE: motorblok uitgebouwd / gereviseerd

dank jullie wel het benzine probleem is nu opgelost.
het andere probleem helaas niet ik heb de verdeler eraf gehaald alleen de as tussen de verdeler en de nokkenas krijg ik er niet uit. is hiet een speciale methode voor??
hij staat namelijk 1 of 2 tanden verkeerd.
alvast bedankt.
gr. Martin

RE: motorblok uitgebouwd / gereviseerd

vaak kun je hem met je vinger eruit wurmen..
gaat het niet ff een lange bout nemen en er in draaien,zit schroefdraad in hart van asje..<,weet niet welke maat of draad>
dan draai je bout vast..
en dan as er uit... :)

RE: motorblok uitgebouwd / gereviseerd

Zit schroefdraad in, als je een juiste engelse bout hebt dan draai je die er in en als die wat moeizamer gaat, dan komt het asje er uit (is dat duidelijk genoeg). Let wel op verdraaing van het asje, het asje komt er draaient uit voordat hij los zit, dit komt door de draaiende vertanding die er op zit. Foto maakt natuurlijk weer een hoop duidelijk:

RE: motorblok uitgebouwd / gereviseerd

mooi he.. :D

RE: motorblok uitgebouwd / gereviseerd

De onderste lange bout waarmee je radiateur vastzit kan je hier mooi voor gebruiken. Let op dat zoals je op de foto van theo kan zien dat de 'sleuf' niet in het midden zit maar net er onder, er is dus een verschil tussen boven en onder.

RE: motorblok uitgebouwd / gereviseerd

ik heb het geprobeerd met een redelijk lange bout als ik er aan ga hange wil ie der nog niet uit hij beweegt ongeveer een halve cm en dan zit ie vast......
iemand hier een oplossing vooor

groetjes Martin

RE: motorblok uitgebouwd / gereviseerd

Hij gaat dan idd even iets stroever, dan door draaien!

RE: motorblok uitgebouwd / gereviseerd

krukas ff een slinger meegeven..en draaien..

RE: motorblok uitgebouwd / gereviseerd

Hoe moet de mechanische benzine pomp aangesloten worden ?

Ik krijg hem niet op de goede plaats.

Groetjes, Mini1991

RE: motorblok uitgebouwd / gereviseerd

Vergeet niet het kunstof blokje er achter! Dan moet die er zo in, wel moet je hem tegen de veerspanning in duwen indien de nok net op die stand staat.