Spuit eens wat remmenreiniger in je carb om te zien of ie dan wel tekens van leven geeft
- Login of registreer om te reageren
Spuit eens wat remmenreiniger in je carb om te zien of ie dan wel tekens van leven geeft
Ingediend door puch_power op ma, 23-05-2011 21:58
Oky zou ik doen.
Wat kan ik voor de rest nog meer doen.
Weet niet of de timing of de stand van de ontsteking goed is.
Kan deze wel de hele tijd bij draaien mare kweet niet of het zin heeft
zeker heeft dat wel zin, als je echt geen idee hebt of ie goed staat kun je best een stukje draaien om te kijken of ie aanslaat. Zo heb ik ook al eens een mini aan de praat gekregen.
Heb je wel de volgorde van de de bougiekabels goed?
Ingediend door puch_power op ma, 23-05-2011 22:11
Heb dat vacum slang links
Links onder = eerste bougie
links boven = 2 de bougie
rechts onder = 3 de bougie
rechts boven = 4de bougie radiator zeide
Dat is volgens mij goed toch?
zit de ontsteking er wel goed in
hij kan namelijk verkeerd staan en dan vonkt hij als er geen compressie op de betreffende cilinder staat
hij zit dan 360 graden verkeerd
Ingediend door puch_power op ma, 23-05-2011 22:15
Hoe kan ik dat dan zien?
Komt er dan een rook puf bij me carb vandaan?
klepdeksel er af en kijken of de kleppen van de eerste cilinder dicht zijn
en de zuiger op hoogste punt
dan moet de rotor van de ontsteking ook op de eerste cilinder staan
Ingediend door puch_power op ma, 23-05-2011 22:26
Oky en de eerste cilinder is dan bij de radiator zeide toch?
Dus dan moet dat draaiende gedeete van de ontsteking naar de kant wijzen van waar de bougiekabel zit van de eerste cilinder?
Als ik dat heb dan staat deze gewoon op compressie te vonken?
maar zijn de kleppen dan ook gesloten
want bij een viertakt heeft niet iedere omwentelingvan de krukas een gevulde cilinder
Ingediend door puch_power op ma, 23-05-2011 22:42
Ik ga het morgen even bekijken zal dan doen wat je gezegd heb en kijken of het werk^^
En zal de kleppen dan goed bekijken of deze dan gesloten zijn bij de eerste cilinder. Bij het plaatsen van de ontsteking
Ingediend door puch_power op wo, 25-05-2011 19:21
Heb 2 dagen lopen te starten haha.
Van alle kanten gedraaid.
Heb hem bijna kunnen starten maar ging niet aan.
alleen ploffen en voor de rest weinig.
Voor dat je het weet is je accu weer leeg.
En dan ben je alweer een uur verder haha.
Ook nog met remreiniger geprobeerd maar tevergeefs.
De motor krijgt benzine.
Zal wel aan mij liggen haha.
Mischien moet ik toch nog naar een garage gaan of iemand moet me kunnen helpen tegen een vergoeding.
Ingediend door puch_power op wo, 25-05-2011 21:25
Haha.
Dat is heel erg handig.
Woonplaats Noord- Holland in een kleine dorpje dat heet Hippolytushoef.
Ben er wel eens geweest, maar dat is mij te ver weg.
Er zitten er wel een aantal bij je in de buurt volgens mij.
Succes
Ingediend door puch_power op wo, 25-05-2011 21:42
Oky in iedere geval bedankt.
Heb toch wel wat hulp nodig want wil het ook weer niet kapot maken.
Dan ben ik nog verder van huis haha.
Mare als ik het 1 keer gezien heb dan snap ik het wel.
Ingediend door puch_power op vr, 27-05-2011 16:22
Haha.
Geniaal.
De mini loopt moest de kant waar de vacum zit helemaal naar rechts draaien.
De ontsteking stond helemaal 180 graden gedraaid.
Alleen hoe kan ik dat weer normaal zetten?
Mijn dag is weer helemaal goed ^^
Je kan natuurlijk alle bougiekabels 2 aansluitingen verzetten
Je kan ook (beter) de ontsteking eraf halen, asje uit het blok halen (goed opletten hoe 'ie eruit komt) en dat asje 180 graden gedraaid er weer inzetten.
Asje kun je er uit halen door (bijvoorbeeld) de lange bout van onder de radiator in het einde van het asje te draaien, en dan het asje eruit te trekken. Hij zal iets draaien terwijl hij eruit komt dus goed opletten hoe 'ie er weer in moet.
RE: Motorblok wilt niet aanslaan.
Ingediend door puch_power op ma, 23-05-2011 21:20
Goede dag,
Heb een andere motorblok geplaatst alweer voor de 2 de keer had de vorige keer ook al weer pech met de automaat bak die niet wilde rijden.
Nu het volgende probleem.
Me motor heeft gewoon benzine.
Heeft een vonk en draait gewoon goed alleen hij start niet.
Heb het ontsteking gewoon overgezet van de ene blok naar de andere blok.
Heeft het toen ook gedaan op die andere motorblok.
Of moet ik nog ergens op letten.
Tijdens het starten af en toe een plof.
Ook een beetje de ontsteking bij proberen te draaien mare tevergeefs.
De vacum slang is gewoon de hele tijd aangeslotem/
Wat kan ik doen?
De Accu is vandaag weer aan het laden dus kan het morgen weer uitproberen haha.