Dit klinkt alsof er meerdere onderdelen zijn die voor de bovenstaande waarnemingen zorgen. Het makkelijkste is denk ik dat je iemand regelt (met verstand van Mini's) die in Hoorn komt kijken.
- Login of registreer om te reageren
Dit klinkt alsof er meerdere onderdelen zijn die voor de bovenstaande waarnemingen zorgen. Het makkelijkste is denk ik dat je iemand regelt (met verstand van Mini's) die in Hoorn komt kijken.
externe OLIE-pomp??
ik zou eens kijken of je vacuum vervroeging werkt, dit kan het inzakken van toeren verklaren...
wat voor filters heb je erop zitten en welke naalden??
Red Flame schreef:
externe OLIE-pomp??
Dat was mij ook al opgevallen, misschien de eerste classic Mini met dry-sump smering ? ;-)
Maareuhm.. oliehoeveelheid met 1 liter toegenomen ? Dat lijkt erop alsof je een interne oliebron hebt aangeboord. Ik denk dat dit iets te maken heeft met olie peilen op een foute manier. Te snel peilen na het vullen, de peilstok niet ver genoeg in het blok gestoken, dat soort dingen.
Of.. het moet toch koelwater zijn, maar dan zou je toch echt koelwater moeten verliezen.
Dus zet je auto eens op een recht plek...en dan je oliepeil meten het liefst met een koud blok, dan is al je olie gedaald en heb je een betere peiling.
Zie je nergens geen lek bij je dashpotten? ( maar allebei tegelijk lek? )
er is naar gekeken door [een mini garage], die ging er van uit dat er wat in de benzine is gegooid en eventueel het olieniveau is gesaboteerd
het koelwater geeft meestal toch de gebruikelijke mayonaise? dit heb ik niet gezien..
peilen is op een vlakke ondergrond gedaan en met koude peilstok, met peilstokken van beide minis
ik zal even een foto maken van wat ik denk dat een oliepomp is en hierbij posten, dan hebben jullie er een beter beeld van
er zitten standaard filters en naalden op
Ik kan 't op de afbeelding niet goed zien, maar ik heb zo'n ding nog nooit aangetroffen op een Mini. Ik kan 'm ook niet vinden in de diverse onderdelen catalogi.
Zo te zien zitten er aan beide kanten slangen aan ? Gaan die naar het blok en naar het oliefilter ?
En die dunne leiding bovenaan? waar gaat die naartoe ?
Als het een oliepomp is, zou ie toch ergens door aangedreven moeten worden ?
sorry, vanwege vakantie even een verlate reactie,
de beide dikke slangen gaan inderdaad naar het blok en het oliefilter
de bovenste dunne slang zal ik nog even nalopen, misschien de oliedrukmeter?
sinds de mini apk is gekeurd lijkt het hele verhaal weer anders te worden..
het probleem van het uitvallen van de motor lijkt zich nu te beperken tot wanneer de koppeling ingetrapt is. ik vind het ook erg vreemd
stationair loopt hij goed, maar zodra de koppeling ingetrapt wordt zakt het toerental en slaat hij af! de situatie is dus wel verbeterd, helemaal omdat het toenemen van het oliepeil niet meer is opgetreden.
iemand een idee?
Hoe reageert ie op stationair?
Volgens mij heeft dit met de afstelling van je carb te maken.
Groetjes,
Maurice
RE: motorisch probleem: wat kan dit zijn?
Ingediend door JW(L)MINI op zo, 13-06-2010 18:28
Beste mede-minirijders, ik hoop dat jullie me kunnen helpen
specs:
-cooper 91, dubbele hs2 carbs, externe oliepomp, 50 000 km
verder standaard
het probleem is als volgt: bij het starten loopt hij kort goed, maar zakt al snel in tot
hij bijna niet meer op toeren blijft. ook slaat hij af tijdens bijvoorbeeld het uitrollen op een afrit. het lijkt alsof hij te rijk staat afgesteld, daarom is een paar weken geleden het brandstofsysteem schoongemaakt en de carbs + kleppen gesteld. daarna is het probleem echter maar kort weg geweest. wanneer ik hem warm heb gereden wil hij daarna niet starten (pas als hij langere tijd heeft stilgestaan en met het gas pedaal diep in)
verder is onder de motorkap al enkele keren het volgende gezien:
-het olieniveau blijkt bij controle op wonderbaarlijke manier tot boven de max gestegen(wel een liter!), het is geen koelvloeistof, de olie is echt olie-achtig van consistentie
-de dashpots staan droog,
deze problemen heb ik al 4 keer verholpen maar het blijft terugkomen, word er gek van
iemand een idee?