Dacht dat die er wel waren, maar is niet zo makkelijk, ik wil dat ook, vooral als ik zo de verhalen hoor van wat vandalen allemaal al niet met je auto doen !
- Login of registreer om te reageren
Dacht dat die er wel waren, maar is niet zo makkelijk, ik wil dat ook, vooral als ik zo de verhalen hoor van wat vandalen allemaal al niet met je auto doen !
Hier kun je standaard setjes voor kopen jah. Maar ik heb het zelf gemaakt. Heb alleen die hendel gekocht die je binnen in je auto monteerd. En deze heb ik door de motorkap geleid naar het openingsmechanisme van de motorkap. Gaatje in dat lipje geboord en de kabel eraan vastgemaakt. En dan het stukje wat door je grill naar buiten steekt ff afzagen.
Cool, kun je daar wat foto;s van maken (waar je de kabel langs laat gaan enzo, waar je die hendel hebt zitten, wil ik graag ook zelf maken, denk ik een stuk goedkoper dan zo'n setje kopen
Er staat een artikel in de laatste minimagazine hoe je dit moet doen met foto's en al.
Ik heb zelf een motorkapslot. Het zit om het hendeltje heen....wacht ik laat je hem straks zien.
Ingediend door Mini Mart op vr, 09-01-2004 13:28
Ik ben benieuwd!!
Komt allen!!! Straks een Demo van G-Bee' motorkapslot in Hoofddorp!!
Bij [een minicenter]
GS130273
Haube vorn Innenöffnung Kit 1959->ca. 1994
EUR 31.92 / Satz
Umbau-Kit auf Haubenöffnung vom Innenraum aus
G-Bee schreef:
Komt allen!!! Straks een Demo van G-Bee' motorkapslot in Hoofddorp!!
Mag ik misschien een keer een privé voorstelling, ik red t namelijk niet zo snel..
OK ik maak wel zo'n Tell Sell spotje voor jullie.
It's amazing!!!!!!
Het is redelijk simpel zelf te maken. Het enige wat je nodig hebt is:
-fiets rem/vernsellingskabel met omhulsel
-wat hoekprofieltjes voor de montage
-een weg hoe je hem wil laten lopen
-creativiteit
Het is simpel te doen, gewoon ffks proberen. Ik heb hem bij mij niet naar binnen laten gaan maar onder kenteken gehangen, dit omdat mijn antenne van mijn stinger een plekje moest krijgen.
ciao
http://members.fortunecity.com/cooper5/ ... rget1.html
Bij elk minicentrum moet je die kunnen krijgen en als je het zelf niet kunt/wilt doen, zetten ze 'm er voor je in. Assez simple.
Ingediend door Mini Mart op vr, 09-01-2004 21:12
@ Tincu:
Is een mooi systeempje, even grofweg gezegt een klepje met een slotje.Maar dan wat netter natuurlijk.
-----
Maar goed ik heb nu wat opties gezien en in denk dat ik er wel uit kom. Mijn dank!!
Hadden we maar een plaatje... Ik vind het verre van mooi, zo'n slot. Raar "doosje" op de plek waar de ontgrendeling zit. Ik vind zo'n internal release vele malen mooier/netter (je ziet er niks van).
Ik heb geen scanner, maar in de minimagazine van feb 2004 staan wel 13 plaatjes + uitleg (blz.108). Gewoon kopen dat blad als je geen abonnement hebt en je wilt het inbouwen maar je weet niet hoe.
G-Bee schreef:
Ik heb zelf een motorkapslot. Het zit om het hendeltje heen....
Eelke":30uv2mpo]Ik vind het verre van mooi, zo'n slot. Raar "doosje" op de plek waar de ontgrendeling zit. Ik vind zo'n internal release vele malen mooier/netter[/quote:30uv2mpo]
Zo is dat. Mocht er toch iemand persé zo'n doosje willen, zo heb ik er vorige week nog enkele gevonden bij het opmaken van de inventaris. Nog in de originele karton-verpakking, "for mini 1000 en 850" staat erop. Ik denk dat als ik tegen de baas zeg dat iemand daar 5 euro voor wil geven, dat ie al lang blij is. En nee dit hoeft niet naar "te koop" verplaatst, 'k vond het gewoon geinig dat ik er net nu wat over lees.
Bart.
Ingediend door Mini Mart op za, 10-01-2004 08:30
Over smaak valt niet te twisten, en ik vind het een handige oplossing. Ik denk dat ik ook even in het Mini-magazine (heet het ook zo??) ga kijken hoe ze het daar gedaan hebben. Waarschijnlijk ga ik ook voor een internal release maar dat is denk ik alleen omdat je anders weer een sleutel aan je bosje hebt hangen.
minimagazine
Het ziet er ook niet moeilijk uit om het zelf te maken.
Ingediend door Erik op za, 10-01-2004 21:22
Zo'n slotje voor je motorkapontgrendeling is in theorie een leuk idee, maar die dingen zijn doorgaans van een dermate slechte kwaliteit, dat je met minimaal geweld dat kastje van de grill af kan trekken. Nog afgezien van het feit dat het tijdens het rijden rammelt en het het voorkomen van de mini (naar mijn mening) niet ten goed komt.
Beter kan je zo'n intern ontgrendelingssetje kopen, niet duur, net spul en praktischer dan een extra sleutel meedragen. Als je het te duur vindt kan je het ook zelf maken, ik heb de originele ontgrendeling gebruikt icm de ontgrendelingshendel van een Rover 114 (elke hendel voldoet hier eigenlijk wel voor). De originele ontgrendeling heb ik 180 graden gedraaid zodat het lipje naar binnen steekt en dit door middel van een degelijke fiets-remkabel naar de ontgrendelingshendel gebracht die ik uit het zicht onder het dashboard heb geplaatst. En tot slot het overtollige stuk ontgrendelingshendel netjes afslijpen en dan werkt het. (maar dit heb ik gedaan toen ik studeerde en meer tijd dan geld had, nu is het andersom en zou ik zo'n setje kant en klaar kopen, is ook eenvoudiger te monteren).
Succes,
Erik
Ik ga eenns aan de slag om er zelf 1 te fabariceren, ik zie je 25 januari toch thijmen? dan kun je me dat van jou laten zien
Ik moet nog even kijken of ik er zal zijn. De kans is wel vrij groot.... alleen die motorkap sluiting zit op de mini van mijn vader. Maar ik zal hem ook proberen over te halen om ook mee te rijden!! Ik kan het je sowieso uitleggen. Het is echt niet moeilijk. Alvast succes...
Nog gelukt met uitlaat??
Ok, ik zie het wel dan, hoop dat je er bent (niet zeuren, gewoon komen )
Ik heb een pmmetje gestuurd naar red, hoop dat ik wat terug krijg, heb de afgelopen dagen niet op het forum gezeten, vandaar. Ik wacht rustig af
Ik heb een setje gekocht om de motorkap van binnen uit open te maken. Nu heb ik een sprit 1300. Waar gaat de kabel naar binnen toe en wat moet je ervoor uithalen om de kabel erdoorheen te krijgen. Het is namelijk best krap aan de rechterkant bij de motor en ik heb geen zin om onnodige dingen los te maken voor een kabel erdoor heen te krijgen. Bovendien zit er al een gat voorgeboord voor deze kabel?
Je moet de kabel eerst los koppelen. Je monteer hem trouwens aan de passagierskant. Even zoeken of daar een gat zit.
Zo niet, een gaatje boren van 10 mm (kabel heeft een doorvoerrubber nodig). De grootte,10 mm, is afhankelijk van je doorvoerrubber.
De kabel kan gelijk de electrakabel lopen.
Ik weet dat het mogelijk is om de motorkap van een Mini van binnen open te laten gaan,
maar zijn hier setjes voor de te koop ?
en hoe zit het met inbouwen ?
goed zelf te doen ?
ik wil dit graag op mijn Mini hebben,
wie helpt me verder ?
Ze bestaan en ze zijn te koop hoe je het moet inbouwen weet ik niet. maar de latere mpi's moet je de motorkap van binnen openmaken.
Ik zag wel het volgende:
link
Onderaan wordt een link met instructies gegeven.
setjes zoals Marc26 hierboven noemt zijn bij elk minicentre wel te koop; monteren is op zich makkelijk genoeg, alleen moet je een plek voor de kabel vinden om door het schutbord te voeren. De vanger zelf zit op dezelfde manier als de oude met 2 boutjes vast.
zie ook:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 329#197329
hetzelfde principe, andere donor.
groetjes,
Theo van den Bogaard
heb een setje gekocht een tijdje terug,
net even zitten kijken hoe en vooral waar deze te monteren,
maar na een half uur kijken en proberen ben ik er nog niet uit wat nou een handige plek is.
zover mogelijk naar achter natuurlijk, want de kabel is maar kort...
maar waar voer ik hem door het schutbord heen ?
Ik heb het setje van [een minicenter] afgelopen weekend gemonteerd. Lag al tijden op de plank. De meegeleverde kabel is idd erg kort, helemaal langs de buitenzijde van je motorruimte leiden gaat niet lukken, bovendien zijn de hoeken dan te scherp.
Doorvoerplaats heb ik een grote rubberen dop die er toch al zit voor gebruikt(koets uit'82). Zit ergens, uit mn hoofd, tussen je zekeringskastje en luchtfilter en dan iets omlaag.
Kabel hierdoor komt dan op net iets boven de dashplankje uit, hieronderdoor laten lopen.
Het beugeltje met de trekknop rechts naast de kachelschakelaar maar iets verder naar voren zodat de knop niet direct zichtbaar is.
Naar voren toe in de motorruimte loopt de kabel vrij rechtdoor langs ongeveer de kachelkraan, achter de claxon langs, in het gootje met kabels naar de sluiting.
Meest lastige was de plastic bus die erbij zit.
Sluitgat in mijn front was te klein , dus deze uitgevijld. Door het systeem komt de sluitpal iets lager dus de pen aan de motorkap moet je iets uitdraaien. Verder wel de kabel smeren, want bij mij ging die erg stroef.
Foto kan ik evt. sturen als je wilt.
Succes ermee!
[size=85:rx4to0i7][topics samengevoegd - Crispy][/size:rx4to0i7]
Kan me iemand zeggen waar het gaatje is gesitueerd waar ik mijn motorkap kabel van 1996 Mini moet doorsteken. heb gisteren een ganse anvond achter dit gaatje gezocht. Wilde deze kalbel van binnen uit naar buiten terug duwen maar weet bij god niet meer langs waar en hoe deze kabel dan verder loopt tot aan zijn bevestigings punt in het midden van de motorkap. Kan iemand me dit vlug uitleggen. Zit met de handen in het haar.
(eventueel fototje)
Alvast bedankt!
Nickolas, ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd, lees het even door.
(topic opgeschoond voor bedrijfsnamen)
RE: Motorkapsluiting
Ingediend door Mini Mart op vr, 09-01-2004 11:28
De motorkap van mijn Mini is nu vanaf de buitenkant te openen. Ik zou graag willen dat de motorkap alleen vanuit de auto te openen is zodat overlaten niet kunnen rommelen onder de motorkap. Zijn hier ombouwsetjes voor of andere creative manieren??
(ik heb wel gezocht maar niet gevonden)