motornummer

RE: motornummer

Ik heb eens op mijn motor aan het kijken geweest en kwam de nummer 12A497 tegen. weet er iemand over welke motor het hier gaat? normaal zou het een gewone 1000cc moeten zijn, maar ik keek in mijn restoration manual en die begonnen allemaal met 9. dus ..

RE: motornummer

12A497:

12 = 1275 cc blok !! :)" title="Evil" />

RE: motornummer

ik wil echt niet lullig doen, maar dit topic hoor eigenlijk in Techniek, en daar zijn al een heleboel andere topics over motornummers hoor...... misschien ff moeten zoeken???

RE: motornummer

Waar stond dit nummer precies?

RE: motornummer

ik zal voor een foto zorgen. ik kan morgen een foto op het internet zetten.

RE: motornummer






en de laatste is dan van heel de motor. zou ik die nog aan de praat krijgen?

=>hier staan nog wat foto's

RE: motornummer

aan de achterzijde zie je die kleppen zitten. Dat betekent dat je een 1100 of een 1000 blok heb. Maar zoek ff op t forum. Is hie ral veel meer over geschreve en gezegd.

Erik

RE: motornummer

ik heb je foto's bekeken maar.... dat is nog een hoop werk man!!!

Succes ermee.....

greets Roel 8)

RE: motornummer

Hai, Het is zoiezo een oud blok. van voor 1980 (koelvloeistof-aftapgat aan de achterkant). Ik denk dat het inderdaad een 1.3 blokje is maar weet het niet zeker. De kleur duid er wel op (rood) en die 12 duid vaak op 1.3. Ik geloof dat, omdat er geen xjes op zitten, het een A blok is en geen A+. En zo aan de buitenkant van het blok kun je echt niet zeggen hoe het blok is. Als je er nl met een hogedruk spuit op los gaat en hem daarna mooi spuit dan ziet het blok er als nieuw uit.

Je hebt 2 keuzes. Je hangt hem er in en probeert het gewoon of je haald (hem uit elkaar, maar als je dat niet wil,)in idergeval de kop er af om in de cillinders/klepjes te bekijken en dan kun je die meteen opmeten.

Ik heb ook zo'n blokje staan met het verhaal dat het een 1340 is. Ik ga de gok nemen en hem er zo in te hangen. als die slecht is dan moet er weer uit en als die goed is heb ik mazzel ;) :D

RE: motornummer

maar is het nu een 1000cc of een 1275?
kleur is in ieder geval rood en er staat wel die nummer op.

RE: motornummer

Hai, zit er nog een plaatje op het blok met popnagels? die vind je waar de dinamo op het blok gemonteerd zit. daar heb je een richeltje waar een plaatje op zit. Als er nog een plaatje zit en hij begind met 12H of 12A dan heb je zoiezo een 1.3

voor uitleg van de nrs zie hier,hier en hier
Groetjes

oja hieris nog een andere topic over bloknrs

RE: motornummer

jullie zullen wel denken, daar is er weer een. Maar na een middagje zoeken, en behoorlijk chagerijnig, moet ik toch jullie hulp inroepen..

Hier komt ie; 12 MA 24 is het nummer.. en ik weet al dat het een 1275 is voor de slimmerikken..

Alvast bedankt

mark

RE: motornummer

:? kan hem ook niet vinden |:(
sterkte:
Ik heb ookk zo'n blok waarvan ik niet de duidelijke info weet. wel wat meer ivm compressie enz maar niet welk type auto die kwam :'(
maarja.... blok is wel een blok :D

default

RE: motornummer

Zo maar even in een (van de) bestaand(e) topic(s) ;) !!

Ik heb een blokje waar ik meer van wil weten (eigenlijk alles). Nu heb ik al een flink gezocht maar ben niet tot een bevredigende uitkomst gekomen. Dus wie kan mij aan meer info helpen betreffende het volgdende motornummer:

99HB81P 113185

Ik weet:
- dat het een 1000cc blokje is :)
- dat het blokje van rond ´81 (denk ik)

Maar meer kan ik er niet van vinden. Als in PK, CR, enz.....

RE: motornummer

99HB81 is van '85/'86. Jouw nummer is er een met platte zuigers en de zuigerpennen zijn met circlips bevestigd (na motornummer 127432 werden ze klemvast geperst). Compressieverhouding 10,3:1. Het standaard 1000je van die jaren dus :)

default

RE: motornummer

Dank u!!!

Waar heb je dat gevonden? Kan ik mijn database weer vergroten.

RE: motornummer

In de Minispares Parts Catalogue staat een overzicht (misschien ook op www.minispares.com te vinden) en in Haynes de rest.

default

RE: motornummer

Ik heb ook motornummer 99HB81P. Nu zou ik toch graag voor alle zekerheid weten wat ik nu het BESTE kan tanken. Bij de aankoop zeiden ze me dat ik gewoon Euro95 kon tanken (hebben zei ook altijd gedaan), maar vandaag hoorde ik van iemand dat ik veeeeeel (???) beter Euro 98 kon tanken met Loodvervanger...

Ik heb gezocht op het forum, maar niets gevonden specifiek voor dit nummer.. Misschien heb ik niet goed gezocht, maar hoop toch op reactie.

Thanks.

Grtz.

Kamma

RE: motornummer

99HB81P is standaard [u:1g7vfok8]niet[/u:1g7vfok8] geschikt voor loodvrij.
Standaard zijn alle Mini's tot (eind) '88 niet geschikt voor loodvrij, daarna wel (en natuurlijk als ze aangepast zijn of een latere kop of motor hebben gekregen).
Je kunt euro 95 tanken, maar gezien de hoge compressieverhouding (10,3:1) heb je kans op pingelen en is 98 in dat geval beter.
In beide gevallen kun je loodvervanger uit een flesje toevoegen.