RE: Motorproblemen (niet meer starten) na gebroken V-snaar
Ingediend door wim fournier op wo, 14-09-2016 13:45
"Nieuwe ... vloeistoffen ..."
Betekent dit dat je de motorolie hebt afgetapt en ververst en dat je ook het koelsysteem hebt afgetapt (leeg hebt laten lopen) en ververst?
Als je twee keer 'ja' kunt antwoorden, dan is er waarschijnlijk toch koelvloeistof in het carter achtergebleven wat bij het weer starten van de motor is opgezogen en rondgepompt, waardoor er koelvloeistof in de lagerschalen van de drijfstangen en de krukas gekomen kan zijn (is). Er kan dan ook koelvloeistof via de klepstelen in de verbrandingskamer(s) gekomen zijn, waardoor de zuiger -niet gesmeerd- langs de cilinderwand geschuurd heeft.
Als je de motorolie niet echt goed afgetapt hebt, is het waarschijnlijker dat het bovenstaande gebeurd is.
Dan ziet het er niet best uit.
- Login of registreer om te reageren
RE: Motorproblemen (niet meer starten) na gebroken V-snaar
Ingediend door Iveau op wo, 14-09-2016 13:33
3 weken geleden is de V-snaar gebroken, tijdens het rijden.
Dit is te laat opgemerkt.
Gevolg: kokende en rokende motor, omdat de waterpomp het dan niet meer doet.
Hij lekte koelwater en olie.
Olie langs het blok en de cilinderkop.
Nu heb ik de cilinderkop vervangen door een gereviseerde (nieuwe kleppen en gevlakt).
Nieuwe pakkingen, vloeistoffen ed. en alles weer gemonteerd.
Gisterenavond was het zover.
Starten en lopen. Alleen niet heel lekker.
De motor maakte na kort gas geven een rammelig geluid en ook liep de motor heel onregelmatig.
Na ca. 5 minuten ging de motor steeds slechter lopen, waarna hij afsloeg.
En daarna wilde hij niet meer starten ??????????
Mijn ideeën wat dit zou kunnen zijn, zijn op.
Imand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?