Heb je het al eens geprobeerd zonder bougies? Dan zou het makkelijker moeten gaan. Als dat ook niet gaat dan zou er inderdaad iets geblokkeerd kunnen zijn.
- Login of registreer om te reageren
Heb je het al eens geprobeerd zonder bougies? Dan zou het makkelijker moeten gaan. Als dat ook niet gaat dan zou er inderdaad iets geblokkeerd kunnen zijn.
Nee nog niet zal het morgen is proberen. Denk je dat de versnellingsbak vast zit ? Die is niet open geweest hoor.
Groetjes, Mini1991
De koelventilator hoort iig wel te draaien als je hem in z'n versnelling vooruit trekt.... die is immers met de v-snaar aan je krukas verbonden.
easy2 schreef:
De koelventilator hoort iig wel te draaien als je hem in z'n versnelling vooruit trekt.... die is immers met de v-snaar aan je krukas verbonden.
Ja dat weet ik en dat doet hij niet.
Ingediend door mini_man op vr, 30-10-2009 23:32
Ben je er heel zeker van dat het je in de 4e versnelling ook niet lukt? In zijn 1 gaat dat namelijk erg zwaar..
vliegwiel moet je normaal tegen houden ja..om de grote moer los te krijgen..
lijkt mij of koppeling/vliegwiel vast..
of bij vervangen keering van schakelstang heb je de as te ver naar buiten getrokken/naar binnen geduwd..en is in de bak de vork verschoven..
suc6
De bouten van de startmotor en de koppelingsbedieningscilindermontageplaatje zijn dezelfde maat alleen die van de startmotor zijn net iets langer waardoor de vliegwiel geblokkeerd wordt.
Je zoekt je het ongans als je het niet weet.
clubbie schreef:
vliegwiel moet je normaal tegen houden ja..om de grote moer los te krijgen..
lijkt mij of koppeling/vliegwiel vast..
of bij vervangen keering van schakelstang heb je de as te ver naar buiten getrokken/naar binnen geduwd..en is in de bak de vork verschoven..
suc6
Lijkt me raar dat de koppeling vast zou zitten heb ervoor met het blokje gereden in de metro.
De as van de schakelstang heb ik wel naar buiten moeten tikken omdat ik deze anders net niet kon aansluiten (blok stond denk ik nog in vitesse). Dus dan is het waarschijnlijk de vork in de bak verschoven ? Dit wil dus zeggen dat mijn blok er terug uit moet ??
Toen het blok uit de metro was kon ik ook niet aan dat wiel draaien dat op het distributiedeksel zit. (waarschijnlijk omdat het blok nog in een versnelling stond)
Ik vroeg het even aan de vorige eigenaar van het blok (en auto) en hij zegt wel dat dit blok erg veel compressie heeft. Maar dit kan hier toch niet aan liggen ofwel ?
Ik weet het niet meer, de problemen blijven zich maar opstapelen
mini1991 schreef:
Ik vroeg het even aan de vorige eigenaar van het blok (en auto) en hij zegt wel dat dit blok erg veel compressie heeft. Maar dit kan hier toch niet aan liggen ofwel ?
Daar wordt het wel moeilijker door om m rond te draaien, dus als je het eens zonder bougies zou proberen heb je geen compressie meer en kun je dat uitsluiten.
Probleem opgelost.
Het was echt iets stom
Achteraan het blok bij de koppeling heb je 3 gaten met schroefdraad in. Daar zat eerst de motorsteun van in de metro. Toen ik het blok uit de metro haalde heb ik de bouten gewoon terug op het blok geschroefd. En doordat de motorsteun nu van het blok af is en de boute helemaal in het blok zitten geschroefd kwamen deze tegen het grote tandwiel van de koppeling. Hierdoor blokkeerde heel de boel
Dus al bij al is het nog goed afgelopen oef
Voor mij mag het topic dicht. Bedankt voor de reacties.
Mooi dat het opgelost is
Maar,
FAQ Site Algemeen schreef:
Zo, mijn vraag is beantwoord, kan een mod nu mijn topic even op slot zetten?
Nee We zetten topics op slot als daar een specifieke reden voor is, zoals bepaalde overtredingen van de forumregels. Voor de rest laten we topics open staan, om de mogelijkheid open te houden voor anderen om in de toekomst nog reacties te kunnen plaatsen, bijvoorbeeld om verdere opheldering te vragen. Bovendien zetten we in de Markt-forums topics op slot zodra de advertentie van de eerste post voldaan is (zie ook de gebruiksregels die in de forums Aangeboden en Gevraagd staan).
RE: Motor/versnellingsbak vast?
Ingediend door mini1991 op vr, 30-10-2009 19:59
Hallo,
ik heb onlangs mijn mini moeten voorzien van een andere motor. De motor die ik er nu in heb gestoken komt uit mijn metro. Het is een 998 cc.
Ik heb bijna alles gemonteerd maar ik vrees dat er iets mis is.
Als je de mini in z'n versnelling zet (1, 2, 3 of 4) moet je deze toch voor uit kunnen trekken zodat het koelventilatortje gaat beginnen draaien ?
Ik kan de mini maar een heel klein beetje vooruit trekken en dan blokkeert hij in eender welke vitesse. In neutraal kan ik hem wel gewoon voorruit trekken.
De motor draaide perfect in de metro dus er was zeker niets mis mee ik heb enkel de keerringen vervangen (aandrijfassen, schakelstang, distributiekering)en enkele pakkingen zoals de waterpomp, distrubutiedeksel, brandstofpomp, koppakking.
Wat ik ook erg vreemd vond als je het distributiedeksel wil verwijderen moet je eerst die grote moer er af draaien. Maar normaal gezien moet je toch iets tussen die tandjes steken aan de andere kant van het blok zodat deze niet mee zouden draaien ? Ik moest dit dus niet doen.
Hoop dat de uitleg een beetje duidelijk is en iemand me kan zeggen wat er aan de hand zou kunnen zijn. De mini staat al zo lang stil
Groetjes, Mini1991