De Mini had een lekke koppakking en die heb ik vervangen. Zag geen scheuren of andere problemen. 20W50 erin, loopt weer prima maar geeft veel witte rook, bij stationair lopen en bij gas geven. Voordat de koppakking kapot ging was er ook veel witte rook. Nu kan ik niet veel afstellen aan de MPI.
Heeft iemand een idee waar de witte rook van komt?
RE: MPI 1997 veel witte rook
Ingediend door Mini_Hans op do, 02-12-2021 14:02
Heb een compressie test uitgevoerd en alle vier de cilinders geven 11.5 bar. Is dat hoog genoeg voor MPI?
Bougies zien er mooi bruin uit.
Olie staat tegen randje Max. Heb het gevoel (hoop) dat het misschien nog wat overvloedige olie er uit gooi en daarom witte rook.
Heb ook nog een losse stekker gevonden tegen het linker spatbord, de kleuren van de twee draden GR/BK en BK zou aangeven dat het voor het koelsysteem vin is. Dacht misschien dat dat het probleem was maar zie dat die vin aangesloten is vanaf de andere kant van de radiator. Bij de SPI en Carb zit dat tegen het spatbord vandaar. Tevens wordt de motor niet te heet of zo.
Is die stekker ergens anders van wat ik niet in het elektrisch systeem zie? En heeft dat invloed op de sturing van de motor. Ik zie geen enkele plek waar die stekker op zou moeten zitten.