Misschien kun je even voor de Nederlanders omschrijven wat relantie is. Ik ken de term in iedergeval niet.
Of bedoel je het stationair toerental??
- Login of registreer om te reageren
Misschien kun je even voor de Nederlanders omschrijven wat relantie is. Ik ken de term in iedergeval niet.
Of bedoel je het stationair toerental??
als je inderdaad het stationair draaien bedoeld, wanneer heb je voor het laatst je mini een grote beurt gegeven? luchtfilter en bougies zou ik als eerste controleren.
het stilvallen bij terugschakelen kan ook veroorzaakt worden door het aanzuigen van "valse" lucht.
wat ook nogal eens wil helpen bij een SPi en MPi is om de computer (ECU) tijdelijk zonder stroom te zetten door je accu los te trekken. wacht dan even een paar minuten (mag ook een uur zijn ) en sluit de boel weer aan.
~jw~
je bedoeld dat je mini uitvalt als je je koppeling intrapt..
toevallig een LCB spruitstuk erop gezet? pas geleden??
ik had het probleem ook.. vaak uitvallen met koppeling intrappen, en ook veel gestotter.. lambda sonde verplaatsen verhelpt dat probleem..
De mini ga altijd naar de garage voor onderhoud, de bougie's zullen het niet zijn.
Dat bedoel ik dus stationair draaien (is bij ons relantie)
Bij het trug schakkelen heeft hij da maar er is gewoon een rechte uitlaatbuis op gestoken met orgineele achterdemper
Kijk eens je vaccuumslangetje na.
deze had bij mij tegen het blok gelegen en was dus dicht gesmolten, waardoor de ecu redelijk van slag was en ik redelijk dezelfde symptomen had als jij.
Slangetje vervangen en gereset en toen was het over
succes!
@ mini-1976: vacuumslangetje = vacuumdarmke
die voor een carb kost 10 euro bij Angloparts, ik heb er ook juist eentje gekocht.
Misschien naast de vertaallijst Engels-Nederlands ook een lijstje maken met Vlaamse <> Nederlandse benamingen van mini-onderdelen
Ja maar ik zou eerst is moeten zien wa het is. Voor da ik dingens begin te kopen hé.
Misschien naast de vertaallijst Engels-Nederlands ook een lijstje maken met Vlaamse <> Nederlandse benamingen van mini-onderdelen
Is wel goe gezien, moeten we doen
Heb alles na gekeken van tubes maar alles staat er goe op en geen scheuren of zo in.
Dan heb ik de ecu afgekoppeld een paar minuten maar heeft ook niks geholpen.
Maar welk slangetje is bij u dicht gesmolten mischien heb ik er ééntje over het hoofd gezien.
Maar als met terug schakeld valt hij gewoon stil, koppeling in duwen en hij valt al stil, maar als ik gewoon gas geef dan valt hij niet stil.
Heeft er iemand al problemen gehad met de injectoren.
dit geld alleen voor injectie auto's
ik denk dat ik weet waar het aan ligt?? je hebt een LCB spruitstuk geplaatst en je lambda sonde zit bovenaan, die meet nu 2 cillinder en de computer gaat over zijn nek..
ik had precies dezelfde symptonen, uitvallen bij koppeling intrappen, ineens heel erg stotteren.. dat is verholpen door de lambda sonde naar beneden te plaatsen.. zodat hij weer alle 4 de cillinders kan meten..
bij mij is het opgelost..ik hoop dat dit de oplossing is voor je..
groeten
En bij ons was het een los contactje van de sensor die onder het luchtfilter zit.....
Even laten repareren en we hebben na een jaar uitvallen en stotteren nu probleemloos op en neer naar Salou kunnen rijden.
Lang leve Garage Moorthamer
Oh heerlijk was het weer eens een sensor, er (incluis mezelf) zijn er hier genoeg die daarmee weleens problemen hebben van allerlei aard, soms zou je willen dat je een meer simpele carb. had
ik gelukkig sinds kort een mooi innocenti met een heerlijke weber er op :-) geen gezeik met computers maar gewoon lekker puur meganica
Lemon8 schreef:
dit geld alleen voor injectie auto's
ik denk dat ik weet waar het aan ligt?? je hebt een LCB spruitstuk geplaatst en je lambda sonde zit bovenaan, die meet nu 2 cillinder en de computer gaat over zijn nek..
ik had precies dezelfde symptonen, uitvallen bij koppeling intrappen, ineens heel erg stotteren.. dat is verholpen door de lambda sonde naar beneden te plaatsen.. zodat hij weer alle 4 de cillinders kan meten..
bij mij is het opgelost..ik hoop dat dit de oplossing is voor je..
groeten
Er staat nog altijd een orgineel uitlaat spruitstuk op. Echt raar niet te vinden. alles was aangesloten ook.
Kan zijn dat je pakkingen in je inlaat traject niet helemaal goed meer zijn, dan heb je dus een vacuum lek. Spuit eens met een lopende motor met een spuitbusje ether rond je spruitstuk etc. als je dan een verandering hoort in het lopen van de motor weet je dat ie daar ergens lucht aanzuigt (en dat hoort niet)
Misschien nog een ander idee.
Ga is naar de plaatselijke rover dealer en laat de computer uit lezen op fout meldingen.
Misschien vindt je dan iets. Het kan ook zijn dat de Trottlebody (je lucht in laat huis) dat daar iets mee is dat het stationair regelaar iets mankeert.
Groeten Dennis J.
RE: MPI doet raar
Ingediend door Mini-1976 op zo, 31-07-2005 15:06
Ik heb een vraagje, waar kan ik de relantie hoger draaien van een mpi.
Is da normaal da je die regelmatig naar boven moet draaien wand da is ni de eerste keer da ze da heeft gehad, en bij het terug schakelen valt hij gewoon uit.
Soms stotterd hij ook.
Kan iemand mij daar mee helpen