MPI loopt te hard stationair na koppakking vervangen

RE: MPI loopt te hard stationair na koppakking vervangen

Kortgeleden de koppakking van m'n Cooper met MPI vervangen.
Nu doet zich het euvel voor dat hij koud zo'n 1500 toeren draait,
maar warm gaat 'ie zelfs naar de 2500 toeren.
Ik heb het idee dat er iets is met de koudstart, dus dat de motor warm
teveel brandstof krijgt ingespoten.
Ik heb alle slangen, stekkers en kabels die losgeweest zijn, nagelopen,
en het ziet er allemaal prima uit, ook de gaskabel zit goed.
De sensor van de koelfan heb ik ook vervangen, of krijgt de motor ook
signaal via deze sensor ?

RE: MPI loopt te hard stationair na koppakking vervangen

Als bij mijn MPI de elektrische koelfan aanspringt dan maakt de motor iets meer toeren dan wanneer de fan uit is.

Doet de fan het bij jou wel gewoon of draait deze constant?

RE: MPI loopt te hard stationair na koppakking vervangen

De fan slaat wel normaal aan en ook weer uit.

RE: MPI loopt te hard stationair na koppakking vervangen

Is het stationair toerental met koude motor soms rond de 2/2,5 duizend toeren?
Als je dan het gas wat intrapt valt hij af en toe terug naar het normale toerental en dan lijkt het probleem opgelost.
Loopt ie stationair een beetje 'zeurderig'(kort achter elkaar in toeren klimmen en dalen)?

RE: MPI loopt te hard stationair na koppakking vervangen

Misschien dat hij ergens valse lucht aan zuigt? Let vooral ook op de O-ring tussen de remcilinder en bekrachtiger!

RE: MPI loopt te hard stationair na koppakking vervangen

Heb inderdaad ook aan valse lucht zitten denken, maar dan bij het
inlaatspruitstuk( omdat deze losgeweest is).
Motor loopt qua toeren constant, alleen veel te hard :((

RE: MPI loopt te hard stationair na koppakking vervangen

spuit eens wat remmenreiniger op je spruitstuk met lopende motor...

als er een verandering plaatsvind in je toerental dan is je spruitstukpakking niet helemaal dicht.

RE: MPI loopt te hard stationair na koppakking vervangen

Vandaag nog maar eens bezig geweest met de Mini.
Als je het gas intrapt, dan valt ie inderdaad terug naar zo´n 900 toeren.
Ik vind ´em wel een beetje aarzelend lopen en inhouden, ook als tie goed
warm is.
Ook heb ik ondekt dat de pakking van de waterpomp lekt, die zal ik
eerst maar eens vervangen.

RE: MPI loopt te hard stationair na koppakking vervangen

Vandaag nog maar eens wezen puzzelen.
We kwamen uit op de klep die de stationaire luchttoevoer regelt(idle air control valve).
Ahum....de connector die hier op hoort die..ehm..zat er dus niet op :o
Over het hoofd gezien tijdens het terugplaatsen van het inlaatspruitstuk :+)
Ach ja, je leert (nog) iedere dag, zullen we maar zeggen O:)
Dus nou loopt ie weer als het spreekwoordelijke zonnetje d:)b

RE: MPI loopt te hard stationair na koppakking vervangen

Goed om dat te horen. d:)b Het is altijd goed om zoiets even te laten liggen als je het niet meer weet.