RE: MPI: Toerental motorblok bleef hangen bij 3500 toeren
Ingediend door vlassie op di, 03-07-2007 22:32
Heb geloof k ook eens ergens gelezen dan je je computer kunt resetten door met contact aan 10 keer op t gas te drukken. Misschien dat dit iets helpt? Met gaskleppen verder geen ervaring met MPI.
Suc6
- Login of registreer om te reageren
RE: MPI: Toerental motorblok bleef hangen bij 3500 toeren
Ingediend door Faiz op di, 03-07-2007 19:37
[gezocht, maar niet heel duidelijk gevonden]
Zojuist op weg naar huis overkwam me het volgende.
Bijna thuis, gaat het laatste stukje over een 70km weg. De km's daarvoor (ongeveer 40km) zijn snelweg. Bij die laatste km's over de 70km weg, bij het optrekken vanaf stilstand, bleef mijn gas ineens hangen bij ongeveer 3500 toeren. Ontkoppelen, gas erbij en gas loslaten had echter geen effect. Met het doorschakelen naar een hogere versnelling wilde het nog weleens lukken om hem uit de hangende gaspositie te krijgen, alleen bij het stoppen bij het eerstvolgende stoplicht schoot ie weer naar de 3500 toeren. Rustig opgetrokken, en zag als het toerental op 1000 kwam het olielampje twijfelend branden. Het leek alsof het blokkie op de een of andere manier niet genoeg oliedruk had (klopt dat??) Maar goed, thuis aangekomen. Auto laten rusten, olie gepeild, deze stond nog iets boven het minimum, maar bijgevuld tot aan het maximum. Ik kon geen olielekkage of iets dergelijks vinden. Daarna nog een stukkie gereden (3km) en geen rare dingen gevonden. Ik heb hem in z'n 2 laten rollen om het toerental rond de 1000 (hij loopt vanaf het begin aan iets hoger stationair, zo'n 1200 toeren) te krijgen en geen brandend olielampje. Dus ik (ik=niet echt technisch) denk dat het olieverhaal dan hierbij is opgelost. Ik zit alleen met de vraag hoe het ineens kan voorkomen dat het toerental ineens naar de 3500 schiet en daar blijft hangen om volstrekt willekeurig weer naar het normale niveau terug te keren.
Wat ik wel hier op het forum heb gevonden zijn stukjes over hangende gaskleppen. Is er hier sprake van een hangende gasklep en staat het olie verhaal hier los van? Of is het euvel iets ernstiger?
[het is een heel verhaal, en nee ik ben geen vrouw ]