[MPI uit 1999] Hoe herken je een Mini met Hi/Low kit?

RE: [MPI uit 1999] Hoe herken je een Mini met Hi/Low kit?

Even een vraagje van een beginner.

Hoe kan je zien of jouw Mini, om precies te zijn een Mini Cooper Sportspack 40th Anniversary uit 1999, een "Hi/Low" kit heeft?

Dit omdat ik vind dat de mijne niet helemaal meer strak stuurt. Hij "rolt" een beetje door de bochten en bij een beetje vlot optrekken wil het stuurwiel (en voorwielen) naar rechts schieten. En dempt ie naar mijn mening de hobbels niet voldoende (behoorlijke klappen), soms lijkt het alsof de hele handel er voor onderuit dreigt te flikkeren. En een testje voor mij was mijn oprit, die een beetje schuin omlaag loopt. De ene keer raakt een bevestigingsdingetje van de uitlaat (tussen de voorpijp en katalysator) wel de stoep, en de andere keer niet.

Ik zit aan een aantal zaken te denken.
- hij moet worden uitgelijnd. het stuurwiel staat niet helemaal (|), maar een tikkie (\\)
- schokbrekers zijn versleten, nieuwe eronder, moet ik hiervoor dan weten of ik een hi/low heb of niet???? omdat ik bij de diverse merken en types zie dat ze in standaard hoogte en in een verlaagde uitvoering leverbaar zijn.

Andere mogelijkheid;
- kan het iets met de aandrijfas zijn? Dat als ik wat vlotter op trek dat ie dan naar 1 kant trekt.

Alvast bedankt!

Faiz schreef:
Even een vraagje van een beginner.

Hoe kan je zien of jouw Mini, om precies te zijn een Mini Cooper Sportspack 40th Anniversary uit 1999, een "Hi/Low" kit heeft?

## door eronder te kijken??
er moeten [i:3t7zy2gp]verstelbare[/i:3t7zy2gp] componenten aanwezig zijn die de hoogte van de ophanging kunnen veranderen..

plaatje:
http://new.minimania.com/web/AddedFrom/ ... COOPER%20S

Ehh ja, ik weet hoe die dingen eruit zien ;) thanks.
Maar die moeten dus zichtbaar zijn ergen?
Straks maar eens effe kijken.

Als je het niet weet Faiz, kom je maar ff langs scheuren, dan kijk ik wel ff voor je! ;)

Ik moest vanmiddag even onder de auto kijken. Kon vrij gemakkelijk door de Mini met de voorwielen de garage in te rijden. ;) Ik moest toch even kijken naar een aanlopend kapje bij de remschijf (zie ander topic). Ik zag geen trompetjes in de nabijheid van de schokbrekers.

Ze zitten ook niet echt in de buurt, Achter zitten ze zowat in de balk van het subframe, en staan haaks op de schokbrekers, voor lopen ze richting de twee "torens" van het subframe.

Dit idee:
link

&
Hetzelfde idee:

link

Okee dan, hmmm zo op het eerste gezicht herken ik ze niet als zodanig..
Evil: klopt het dat jouw plaatjes de hi/lo set is van de achterwielen?

[het wordt nu toch eens tijd dat deze snuiter een garagekrik en assteunen gaat halen :) ]

er is niet echt een stuurmechanisme te zien volgens mij ;)

de orginele en de hilo voor de voorkant:

check dit ook ff ;) http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/fronsusp/6.htm

ouwekwek schreef:
er is niet echt een stuurmechanisme te zien volgens mij ;)

## wat dacht je van de twee stelmoeren op de twee rechtse units? (of zaten die achter de ;) ??)

-zie ook het plaatje van 'metrodriver' iets verder naar voren in deze thread.

Faiz, kom nou gewoon ff langs rijden, dat kijken heb ik in 5 seconden gedaan, en dan kan ik je prima vertellen of je wel of geen setje hebt. Dit is iets wat ik ook wel zou kunnen (denk ik :P )

Of weet je het intussen al? :)" title="Evil" />

Ik heb nog niet onder de auto gegekeken. Lag de afgelopen dagen een beetje ziek in bed. Ik ga vandaag nog even kijken. Anders zaterdag, als het weer het toelaat.

Faiz schreef:
nog niet .... Lag de afgelopen dagen een beetje ziek in bed.

## je [i:23u7ypi8]achteraf[/i:23u7ypi8], en midden in een thread ziek melden... dat kan [i:23u7ypi8]echt[/i:23u7ypi8] niet.
lees de forumregels! O:)

Ja en? :P

ik zeg ban en slotje :P

Maar denk ook dat je opzich genoeg voorbeelden hebt om te zien hoe het nu zit.

Eigenlijk herkennen aan een trompet (mini pion, etc) of aan een stalen ronde pijp/buis.

Post van ouwekwek laat het erg duidelijk zien overgens

Ja moet zo wel lukken met alle beschrijvingen en plaatjes :D

Ketting erom, in beton gieten en af laten zinken.

Jawel.. Bij het monteren van mijn winterbandjes heb ik ze gezien! :) Hi-lo's aan de achteras/-wielen, of iets in die richting. Volgens mij was het Berrie die mij daarop wees. Thanks!

[was ik vergeten te melden]

Chat verwijdert:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=33616

Berry verandert in Berrie.