RE: [MPI uit 1999] Hoe herken je een Mini met Hi/Low kit?
Ingediend door metrodriver op zo, 11-11-2007 09:48
Faiz schreef:
Even een vraagje van een beginner.
Hoe kan je zien of jouw Mini, om precies te zijn een Mini Cooper Sportspack 40th Anniversary uit 1999, een "Hi/Low" kit heeft?
## door eronder te kijken??
er moeten [i:3t7zy2gp]verstelbare[/i:3t7zy2gp] componenten aanwezig zijn die de hoogte van de ophanging kunnen veranderen..
plaatje:
http://new.minimania.com/web/AddedFrom/ ... COOPER%20S
- Login of registreer om te reageren
RE: [MPI uit 1999] Hoe herken je een Mini met Hi/Low kit?
Ingediend door Faiz op zo, 11-11-2007 09:09
Even een vraagje van een beginner.
Hoe kan je zien of jouw Mini, om precies te zijn een Mini Cooper Sportspack 40th Anniversary uit 1999, een "Hi/Low" kit heeft?
Dit omdat ik vind dat de mijne niet helemaal meer strak stuurt. Hij "rolt" een beetje door de bochten en bij een beetje vlot optrekken wil het stuurwiel (en voorwielen) naar rechts schieten. En dempt ie naar mijn mening de hobbels niet voldoende (behoorlijke klappen), soms lijkt het alsof de hele handel er voor onderuit dreigt te flikkeren. En een testje voor mij was mijn oprit, die een beetje schuin omlaag loopt. De ene keer raakt een bevestigingsdingetje van de uitlaat (tussen de voorpijp en katalysator) wel de stoep, en de andere keer niet.
Ik zit aan een aantal zaken te denken.
- hij moet worden uitgelijnd. het stuurwiel staat niet helemaal (|), maar een tikkie (\\)
- schokbrekers zijn versleten, nieuwe eronder, moet ik hiervoor dan weten of ik een hi/low heb of niet???? omdat ik bij de diverse merken en types zie dat ze in standaard hoogte en in een verlaagde uitvoering leverbaar zijn.
Andere mogelijkheid;
- kan het iets met de aandrijfas zijn? Dat als ik wat vlotter op trek dat ie dan naar 1 kant trekt.
Alvast bedankt!