Zou idd naar het massapunt bij je accu kijken en ook naar de inertia switch (rechts achter tegen je schutbord, die even goed indrukken)
Succes.
- Login of registreer om te reageren
Zou idd naar het massapunt bij je accu kijken en ook naar de inertia switch (rechts achter tegen je schutbord, die even goed indrukken)
Succes.
Tja, of ergens anders in je draadboom tussen de accu en de motor een breukje oid, of een geoxideerd contact bij je zekeringdoos, of wellicht de aansluiting bij je contactslot los.....
Breek me de bek niet open; heb het zelf ook gehad...
Maar ik heb wel het idee dat jouw Mini iets jonger is dan de mijne (1992)...
Succes ermee!!
Thijme. Ik hoop dat het probleem gevonden wordt. Als we samen moeten speuren moet je het maar even laten weten!!
Het probleem is nog steeds niet veholpen!! ik kan het gewoon niet verzinnen. Misschien van de week eens laten uitlezen....hopelijk komt daar iets uit.
Hij valt stil als ik in hogere toeren mijn gas los laat. En als ik teurg schakel. Ik vermoed dat het iets met de ontstekking is maar het is ENORM vervelend.
maar goed ik houd jullie op de hoogt. Ik denk zelf dat het niet een slecht contact is omdat als ik de sleutel om draai hij het ALTIJD meteen doet.
thijme
als het erger en erger wordt, zou ik toch aan de ontsteking denken (of de computer).
In Italië had ik hetzelfde voor met de moke (ok niet direkt een MPI), en wij hebben toen alles geprobeerd behalve ... de electronische onststeking. Begonnen de laatste dag naar het IMM (enkele keren gewoon tijdens het rijden) en erger geworden in het terugkomen (afremmen voor een rood licht, file, ...).
Eerst ook direct terug in gang, uiteindelijk minuutje wachten en terug weg.
Ik hoop dat je mini stil valt als je hem laat uitlezen, anders misschien effe met een andere ontstekingsmodule proberen (of evt. computer).
Succes ermee,
Benzinefilter is wel vervangen ?
Bij de mijne bleek 4 jaar niet vervangen en was dus behoorlijk roestig (de beste omschrijving van de troep die er uit kwam).
Had nog geen problemen.
Maar groot kans dat het nog nooit gedaan is. Tenminste, zo zag het er uit bij mijn mini. Zou iets moeten zijn wat bij een grote beurt gecontroleerd wordt, maar meestal wordt het toch vergeten. Die van mij is ook laatst vervangen.
@Thijmen. Heb je al geprobeert om gewoon de ECU te resetten? Misschien is dan je probleem gewoon weg.
Ja dat heb ik ook geprobeerd om te resetten . Hielp ook niet. Ik denk dat het uitlezen mij de oplossing geeft...maar ik heb er nog geen tijd voor gehad, druk druk.
Ik vermoed niet dat het ut filter is... na een keer op nieuwe contact om loopt hij gewoon weer. Moet naar mijn idee echt iets electronischi zijn. Denk een of andere ( BDP ) sensor of inderdaad ontsteking. Hopelijk niet heel mijn ECU want die zijn prijzig.
Waar voor lief aan kijken?? natuurlijk wil ik hem altijd lief aankijken!! maar... ik ga hem denk over een kleine week wegbrengen voor het uitlezen.
Hij heeft bij mij nog een ECU liggen
Dat jong kan je alleen maar lief aankijken
Aha ok maar ik denk dat een MPI een andere systeem heeft dan een SPI.... gokje. weet natuurlijk niet zeker
Als dat zo is, dan zou ik die van Prutser maar nemen, want die is sneller
GRAPJE!!!
Nee volgens mij heb je gelijk dat SPI en MPI ECU's niet hetzelfde zijn.
SPI kan je volgens mij ook niet chip tunen en MPI wel (toch?)
Ik weet er niets van maar mijn zegen heb je.... zit er nergens een beetje te veel pekel ???? Da hebben dit jaar gelukkig nog niet zoveel gestrooid maar het zou misschien kunnen.......
naja chiptune? volgens mijn komt er dan een andere in en vaak een herprogrammeerbare...zijn maar 300e maarja voor thijmen even te veel op dit moment. Ik moet ook helemaal niet harder rijden. Ja dat prutser sneller is.... ROCKERS...
Als prutser zijn mini toch helemaal gaat strippen voor de spuit heeft THIJMEN wel intresse om deze TE HUREN van hem....kan ik eens kijken of het wat is!! dat lijkt mij wel wat :)" title="Evil" />
De Inertia Switch is al wel genoemd, maar ik ben nog niet tegengekomen dat je (Thijmen) daar ook mee bezig bent geweest. Een keer goed stevig indrukken.
Ingediend door kemie op wo, 30-03-2005 17:21
waar steekt da filterke van de benzine
want mijn vriendin hare mpi valt ook altijd stil als ik gas los
Ja deze heb ik inderdaad al in gedrukt. Ook dit mocht niet baten. Het probleem is eigenlijk als volgt:
Ik rijd (maakt niet uit waar snelweg/landweg/stad) op een weg en als ik terug schakelen en/of gas loslaat en daarna weer induw valt mijn motor compleet uit. Dan moet ik mijn sleutel (onder het rijde, uitkijken voor stuurslot) 1 stand terug en dan weer "starten". Soms heb ik het heel vaak en soms een dag niet. M
Maar hij start altijd meteen weer dus ik denk niet dat het met benzine te maken heeft.
Maar "starten" doordat de auto nog rolt (koppeling op laten komen) werkt niet? Dan zou je bijna gaan denken aan de ECU, of toch een brandstofprobleem (misschien heeft hij doordat heij even niet heeft gelopen tijd gehad om weer genoeg benzine door te pompen).
ja dat doe ik als hij stilvalt...anders klink mijn startmotor zo rot als je dat doet. Ik denk nog steeds electronisch. Ik hoop natuurlijk dat iemand het herkent en mij zou kunnen helpen. Maarja eingelijk moet ik hem gewoon snel laten uitlezen.....
nou zie ik wel iemand anders die er last van heeft...
ciao
Ik bedoel dat je in principe geen startmotor nodig zou moeten hebben om de motor rond te draaien om weer te starten, omdat de auto nog rolt en je dus de aandrijving van de wielen kunt gebruiken. Hetzelfde principe als aanduwen.
Nee dat lukt niet....op het moment dat ik mijn gas aanraakt gaat hij stil vallen. Als ik hem merk dat hij stil gaat vallen dan druk ik koppeling in en blijft hij aan. Koppeling los en gas indrukken dan verliest hij vermogen en valt hij stil.
om hem dan weer rijdende te krijge draaie ik sleutel om, koppeling in, sleutel weer in rij-stand (niet doorstarten) en koppeling los.
Aha, dat doe je dus al, wat ik bedoelde. Ikw eet niet, ik denk toch eerder aan een brandstofprobleem. Als er niet genoeg brandstof aan wordt gevoerd en je zet het gas open dan wordt de mengselverhouding natuurlijk helemaal verkeerd. Die "pauze" door contact afzetten en weer starten zou net genoeg kunnen zijn om weer voldoende brandstof bij de injectoren te krijgen zodat je weer kan starten en het even goed gaat.
Zoals je het zo zegt klinkt het heel logische!! Het gebeurt het meest in hogere toeren...en dan zal hij het dus niet bij kunnen houden ofzo? mmm zou inderdaad wel kunnen....
kemie schreef:
waar steekt da filterke van de benzine
want mijn vriendin hare mpi valt ook altijd stil als ik gas los
Achter op het subframe, onder bij de tank.
Nou heb een afspraak gemaakt, morgen (14-4) moet ik hem brengen. Hopelijk kunne ze iets vinden. Ik hou jullie op de hoogte van de vordering!!
WAARSCHIJNLIJK is het euvel verholpen. Hij is in ieder geval niet meer stil gevallen dus dat zou mooi zijn als het weg is.
Wat is (hopelijk) het probleem:
Er waren twee kabeltjes van mijn kabelboom achter luchtfilter kapot gescheurd tegen luchtfilter. Hierdoor werd soms de relais box (brandstof-startmotor stuur...bij mpi) aangstuurd om uit te schakelen en daardoor ook de CPU uit te schakelen. Door contact weer te verdraaien werd hij weer aan gestuurd en deed hij het weer.
Dus het was kapotte draden. Nou die weer op gelapt en hopelijk doet hij het weer goed.
Ik heb wel gezien dat er meer draden aan het scheuren zijn dus alles ff goed nalopen. HOPELIJK is het nou verholpen
Ik heb nu ook hetzelfde probleem en volgens mijword het ook erger als ik mijn radio eri heb zitten...
heb een knop in mn mini gezet om mn radio en versterker van de strom af te sluiten en als ik dat doe valt hij minder vaak stil...dus zou je denken dat het idd ook iets electrisch is
maar zal die brandstoffilter toch ook eens nakijken kan je dat zien als die vervangen moet worden of moet ik dat maar gewoon proberen?
iig veel succes allemaal
groeten Cas
RE: MPI valt stil
Ingediend door Thijmen op di, 08-03-2005 22:45
Sinds een paar dagen heb ik een probleem met mijn mini. Hij valt stil. Niet vaak maar gewoon als ik aan het rijden ben (snelweg,stad,dorp,stoplicht) wil hij er wel eens mee stoppen. Dan kan ik gewoon mijn sleutel terug draaien en weer starten.... dan doet hij het weer. Heeft iemand een idee tje????
kreeg al een goede tip over eventuele roest bij massapunten.
dacht zelf aan verstrooide computer, of injectie dat blijt hangen, zou het verder ook niet weten.
heeft iemand een idee??
dan hoor ik het graag....