Ja dat is dus het probleem...
"hoeveel ampere er nog in de accu zit " (laten we het zo maar ff zeggen) kun je niet meten. Je hebt immers een verbruiker nodig waardoor een stroom gaat lopen. Daarom is er de vuistregel dat je uit het voltage van de accu kunt afleiden of er nog leven in zit. Ik ben het getal precies kwijt maar dat zat ergens in de 13V. 12,6 is te weinig er en zit dus idd weinig prik meer in de accu. Hij kan altijd kapot zijn maar check eerst je massa's eens ( http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=24662 ).
Probeer de accu eens bij te laden met een druppellader en meet dan nog eens.
Anders heeft sjeesmobiel nog wel een accu over
- Login of registreer om te reageren
RE: na 2 dagen weer een stroomprobleem.!!!!
Ingediend door racing green rider op do, 05-10-2006 17:58
na 2!!! dagen te hebben gereden, vernam ik vanmorgen dat mijn v riem begon te piepen.
op zich normaal, want hij zit er pas 2 dagen op, en is een beetje gaan rekken.
ben daarom alleen met lampen aan verder gereden.
toen ik hem net starte, kreeg ik hem net aan.
hij ging moeizaam rond.
kon ik ook nog begrijpen, omdat de riem slipte.
thuis de riem gespannen en ingespoten met een middeltje tegen slippen, en de auto weer net aangekregen.
na 10 km te hebben gereden, leek miju dat de accu wel weer vol moest zijn.
14,2 v op de accu laadstroom.
maar na hem uit te hebben gedaan kreeg ik hem weer moeizaam aan.
dynamo is nieuw, riem is nieuw, en slipt niet meer.
accu heb ik vorig jaar december gekocht.
heb de auto net klaar, dus de accu ben ik nu pas beginnen te gebruiken.
accu misschien naar de kl*ten?
o ja, tijdens het volrijden had ik geen stroomverbruikers aan.
de accu geeft nu 12,6 volt.
ampere weet ik niet.
weet niet hoe ik dat moet meten.
mijn vragen zijn dus.
is mijn accu al kapot
en hoe meet ik de ampere s