Na uitlijnen nog steeds naar rechts trekken

RE: Na uitlijnen nog steeds naar rechts trekken

Ik heb mijn british open een 2 maanden geleden laten uitlijnen. Nu na 2 maanden lijkt het alsof ik weer terug ben bij de stand van 2 maanden terug, mijn stuur staat niet in de middenstand als ik recht rij, als ik mijn stuur wel recht in het midden hou, trekt hij naar rechts. Het ligt dus blijkbaar niet aan het uitlijnen, maar ergens anders aan. Waar kan ik het zoeken ?

RE: Na uitlijnen nog steeds naar rechts trekken

Je stuur staat scheef :) Kapje er afhalen, moer eraf,stuur eraf, paar tandjes verdraaien, moer er op,kapje er op en je probleem is opgelost.

RE: Na uitlijnen nog steeds naar rechts trekken

Stuur rechtzetten is no problem, maar de oorzaak is natuurlijk niet opghelost.... :?

RE: Na uitlijnen nog steeds naar rechts trekken

Wat doet de auto als je stuur loslaat?
Staat hij dan scheef, maar rijd rechtdoor?

Dan is inderdaad je stuur scheef gemonteerd...
Iets anders haal ik (en Vis dus ook) niet uit je eerste post ;)

default

RE: Na uitlijnen nog steeds naar rechts trekken

Peter schreef:
Wat doet de auto als je stuur loslaat?
Staat hij dan scheef, maar rijd rechtdoor?

Dan is inderdaad je stuur scheef gemonteerd...
Iets anders haal ik (en Vis dus ook) niet uit je eerste post ;)



## 'lezen is een kunst'

OP schrijft:
"mijn stuur staat niet in de middenstand als ik recht rij, als ik mijn stuur wel recht in het midden hou, trekt hij naar rechts."

## als ik dat lees denk ik: hij houdt zijn stuur recht -en dan staan de voorwielen dus 'ingeslagen' naar links of rechts-, en dan blijkt de auto niet gewoon een bocht naar links of rechts te maken (zoals hoort), maar hij 'trekt' naar rechts.
ik hoop dat 'trekken' bij OP is wat het bij mij is, en niet iets 'dialecterigs' in de zin van 'in een richting rijden' of zo.

dus OP: verklaar je voor de zekerheid eens nader, en schrijf *eenduidig*.

RE: Na uitlijnen nog steeds naar rechts trekken

metrodriver schreef:


## 'lezen is een kunst'

OP schrijft:
"mijn stuur staat niet in de middenstand als ik recht rij, als ik mijn stuur wel recht in het midden hou, trekt hij naar rechts."




idd... een kunst die jij blijkbaar ook niet beheerst :x
Ik vraag namelijk wat de auto doet als hij het stuur loslaat tijdens het rijden...

Rijd de auto dan gewoon rechtdoor, zit het verhaal alleen maar in z'n stuur.
Trekt de auto dan naar 1 kant, is het een ander verhaal en zit het blijkbaar in de stuurinrichting.

default

RE: Na uitlijnen nog steeds naar rechts trekken

Peter schreef:

idd... een kunst die jij blijkbaar ook niet beheerst :x




## mwah, heb daar verder geen klachten over.

ik dacht meer aan de volgende zin uit jouw post:
"Iets anders haal ik (en Vis dus ook) niet uit je eerste post "

'ik' dacht er wel iets anders uit te halen dus.

maar we horen OP wel weer denk ik.

RE: Na uitlijnen nog steeds naar rechts trekken

Sja, Ik ga uit van de feiten die de topicstarter geeft, en zijn er 3:
erve156 schreef:
- mijn stuur staat niet in de middenstand als ik recht rij.
- als ik mijn stuur wel recht in het midden hou, trekt hij naar rechts.
- Het ligt dus blijkbaar niet aan het uitlijnen


Maar dit is hetgene wat ik uit zijn eerste post haal... Niet meer en niet minder.
Hiermee kan ik alleen concluderen dat zijn stuur verkeerd gemonteerd zit.

'ik' dacht er wel iets anders uit te halen dus.


Jah misschien rijd hij constant dwars langs een dijk op. Als hij weer op een vlakke weg gaat rijden is het ook over |:(

Maar daar verteld hij niks over, dus daar ga ik dan ook niet van uit...

RE: Na uitlijnen nog steeds naar rechts trekken

mensen, misschien is het beter om deze discussie te laten voor wat hij is totdat de topicstarter wat meer licht op de situatie kan laten schijnen?

RE: Na uitlijnen nog steeds naar rechts trekken

/ (|) / of | (\\) | Maar niet | (|) |

RE: Na uitlijnen nog steeds naar rechts trekken

Als je hem 2 maanden geleden hebt uit laten lijnen en het stuur staat nu weer scheef zou je naar de ophanging moeten gaan kijken of alle rubbers en spelingen op bv kogels (liefst geen speling natuurlijk) goed zijn.

Stuur recht zetten door het stuur te verwijderen en een paar tandjes te verplaatsen is geen oplossing maar verdoezelen van het echte probleem.

Ga dus eerst de ophanging eens nakijken en zo nodig wat dingen vervangen.