Dit hoort hier helemaal niet thuis , ga lekker bij de Renault 5 club eens op de koffie!!
Mijn pa zij altijd : als je d'r geen verstand van hebt blijf er dan met je poten van af!!
Greetz , Jeroen2
- Login of registreer om te reageren
Dit hoort hier helemaal niet thuis , ga lekker bij de Renault 5 club eens op de koffie!!
Mijn pa zij altijd : als je d'r geen verstand van hebt blijf er dan met je poten van af!!
Greetz , Jeroen2
nou nou, een klein beetje hulp kan geen kwaad denk ik... wellicht een beetje leuke reclame voor ons mini vrienden die ook weleens iets anders weten van auto's dan alleen maar mini...
ik zou beginnen met de bougies eruit te draaiien en die eens goed schoon te maken, voordat eerst kijken hoe die bougies eruit zien. als die er bijzonder vettig uitzien dan moet je je mengsel armer stellen, ik heb nu het vermoedden dat je mengsel te rijk is waardoor nadieselen wel erg makkelijk wordt...
succes...
Je gaat me toch niet vertellen dat hij het alleen doet als je choke aan staat???
Ingediend door linkaard op zo, 02-01-2005 09:59
Precies Bart.
Heb je dat ergens gelezen jeroenfish in het bericht van Daan dat ie het alleen doet met choke. :? ik niet.
Volgens mij is meestal het probleem terug te leiden naar vervuiling (met name roetvorming) in de cilinder kamers. Dit roet kan nagloeien en op deze manier voor ontsteking van een lucht/brandstof mengsel zorgen. Maar dit hoeft niet altijd zo te zijn? zoals Bart al aangaf de bougie's kontroleren en in dien nodig vervangen, de ontsteking chekken en carburateur niet te vergeten.
Is er andere benzine getankt superdiesel misschien :D :)
Dan kun je nog nakijken of de carburateur een electronisch geregeld stationairsproeier heeft, als deze dat heeft kun je dit kabeltje lostrekken hierdoor sluit de sproeier en moet de motor stationair zeer zwaar gaan lopen en de motor zal uitvallen.. Stel dat dit de oorzaak nu zou kunnen zijn dan is een reparatie nutteloos, de enige remedie is een nieuwe stationairsproeier kopen.
Je vermeld namelijk dit... Aangezien mijn vriendin geen rooie cent teveel aan de auto uitgeven en ik al helemaal niet.
Wanneer heeft deze zijn laatste onderhoudsbeurt dan gehad, olie, oliefilter, bougie's, verdelerkap, luchtfilter enz.
ten eerste vind ik de eerste opmerking van jeroen2 nergens op slaan. ik had al aangegeven dat het offtopic was. het slaat nergens op om voor 1 vraag een account aan te maken op een ander forum en zeker aangezien de vraag in essentie een mini vraag had kunnen zijn.
ten tweede vind ik de tweede opmerking van jeroen2 nergens op slaan aangezien in wel verstand van zake heb en weet wat ik doe. ik zou liever zien dat je de volgende x helemaal niets post ipv dit soort teksten.
de auto kostte 200 Euro, mijn vriendin en ik zijn studenten dus houden in de maand niets over en al MIJN geld gaat naar de mini. Een uitgave van 20 euro aan de auto is al 10% van de prijs en in het verleden heb ik al te veel vervangen. Ik heb een aantal maanden geleden nog een grote beurt uitgevoerd van alle vloeistoffen en slijtagegevoelige onderdelen zijn vervangen behalve de ontstekingsunit.
Nagloeien van aanslag zal het niet zijn aangezien we alleen maar lange ritten van minstens 100km maken. Een te rijk mengsel zou kunnen. Het is volgens mij de carburatie of de onsteking.
Het verzuipen na het nadieselen vind ik toch wel heel erg opvallend misschien dat iemand me door dit gegeven exact vertellen wat er aan de hand was waardoor ik veel tijd en wat geld uit zou kunnen sparen. maar misschien is dit teveel gevraagd voor sommigen...
Hoi daan,
Je kunt ook eens bekijken of er een elektrisch "klepje" op zit. Deze schakelt je benzine toevoer af als je 'm uitzet, zodat nadieselen wordt voorkomen. Dit heb ik namelijk op mijn golf cabrio (typeI, of vind jeroen2 dit ook niet goed? )
en inderdaad zou het kunnen zijn dat de bougies te warm worden. Ga eens bij de bieb langs en duik daar in de vraagbaken, als je geen boek leent kost het je ook niets.
succes, ook met je studie. Hoe eerder je klaar bent hoe meer tijd/geld je voor de mini hebt!
Ik denk zelf ook dat het eerder in de carburateur zit, zeker aangezien ik daarmee al vaker problemen heb gehad. De carburateur is verder helemaal mechanisch, net zoals de rest van het blokje. Het heeft dus best wel overeenkomsten met een miniblok, simpel en eenvoudig. Bedankt voor alle info, ik loop de carb na, het zal wel weer pakkingen knippen worden
groeten daan
Dan weet je wat je te doen staat....eerst de ontsteking checken(want het zal wel een puntenontsteking zijn) deze vervangen (kosten ca Eu 10 pleuri schat ik)en op de juiste waarden zetten van de punten en ontstekingstijdstip kan ook geen kwaad...
Wat al eerder aangegeven is, de bougie en de kabels checken en als hij dan NOG nadieseld de carb checken.
Mocht het een 1.7 motor zijn kan je de carb er wel gelijk aftrekken....de voet van de carb bij deze type motoren trekken na verloop van tijd krom nl...
Kan je vrij gemakkelijk recht vijlen, nieuwe pakking knippen en klaar ben je... (ben oud Renault monteur )
Nee er zit een 1,4 liter in. Maar ik heb vaker gehoord van voeten die kromtrekken, zal het eens bekijken. Ik zal er idd maar aan moeten geloven, ga maar aan de slag met pakkingpapier. Probeer eerst wel nieuwe pakkingen (gratis ) en als dat niet werkt komt de ontsteking aan de beurt. Iedereen ((bijna iedereen
)bedankt voor de tips!
groeten Daan
RE: nadieselen en niet meer starten (offtopic)
Ingediend door Daan op za, 01-01-2005 19:32
hee mensen
deze vraag is een beetje offtopic aangezien het de renault 5 van mijn vriendin betreft. Ik stel hem hier toch maar omdat ik hoop dat mensen me misschien kunnen helpen. Het ototje 'loopt' soms dus nog ff door na het uitzetten van het contact. Nu heb ik met de search fuctie gezocht en ben tot de conclusie gekomen dat het óf de ontsteking is óf valse lucht van de carb. Aangezien mijn vriendin geen rooie cent teveel aan de auto uitgeven en ik al helemaal niet vroeg ik me af of iemand me misschien specifieker kan vertellen waar het probleem in zit. Het is namelijk heel vreemd dat als ie nadieseld (doet het soms) bijna niet meer start en verzopen lijkt te zijn. weet iemand raad?
nb een pakkingsetje is over de 100 Euro dus ff een pakkingkje vervangen is er niet bij (ik knip ze zelf (pokkewerk)) het is dus niet zo dat ik zin heb om alles te gaan proberen