natte motor

RE: natte motor

collega minirijders, ff een zwaar probleem voorleggen dat al een paar maanden mijn voeten uithangt.
telkens als ik de mini eens buitenhaal om een toertje te maken en als ik dan zo is sneller dan 100km/u rij of stevig door en op trek wordt mijn voorruit nat.(rechtse kant)
het motorkompartiment en de ganse motor hangt is dan ook nat en hangt dan vol met een soort vettigheid.
het is geen olie want het is transparant en het is ook geen water want het is vettig :?
dacht eerst dat het aan de carterventilatie zou kunnen liggen, deze gaat niet naar de carburator maar er zitten 2 k&n's op (motor is 1275)
deze zijn nu onder de wagen gemonteerd zodat er niets meer op de wagen zou kunnen komen , maar tervergeefs...
zelfs aan de oliepeilstok hangt al een veertje aan.
nu, de enige plek waar volgens mij nog iets kan uitkomen is de remservo, dit is een mk1 servo, en er staat een klep op, maar deze is niet overdadig nat, wel de binnenkant van de motor en onder het waterkraantje.
iemand een idee?
cylinderkop heeft verhoogde compressie, 37mm inlaatkleppen,29mm uitlaatkleppen , dubbele klepveren en 1,5 hi lift rocker.
verder zitten er nog 2 su's op 1 1/4" , lumentric electronische ontsteking en een lcb met superflow compleet uitlaatsysteem.
nu ben ik het toch wel beu om telkens de mini en de motor te moeten afwassen en te herschilderen.
alle informatie is welkom.
:'(

RE: natte motor

Check je slang naar je kachel kraantje eens.
Bij mij zat ie niet goed vast en spoot af entoe wat koelvloeisof uit....ff de klem aangedraaid en euvel verholpen.

En koelvloeistof kan een beetje vettig zijn.

Erik

RE: natte motor

De vloeistof moet ergens vandaan komen. Check eens wat er leegloopt. Ik vermoed ook dat het koelvloeistof is.

groeten,
Wouter

RE: natte motor

Effe proeven.

Als het zoet is, is het zeker koelvloeistof. Heb je teveel bijgevuld? Loop alle slangklemmen eens na. Kun je niks vinden, dan kunnen ze bij een Kwikfit / euromaster het systeem wel even onder druk zetten.

Succes.

RE: natte motor

wat voor thermostaat heb je.

Zelf had ik er een standaard thermostaat in zitten. Hierdoor werd de druk tehoog en spoot er op een gegeven ogenblik ook vloeistof uit.

Een 1300 moet een aangepaste thermostaat hebben. Omdat deze niet zoals bij een 1000 een bypass heeft.

Frans

RE: natte motor

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, maar dan niet met m'n mini. Bleek dat ik een gat in me radiator had welke begon te spuiten als ie warm werd. Koppakking lag er ook uit.

RE: natte motor

Een 1300 moet een aangepaste thermostaat hebben. Omdat deze niet zoals bij een 1000 een bypass heeft.



Dat wil zeggen: een paar extra gaatjes in de rand van de thermostaat. Ik heb een vrij koude thermostaat erin zitten (1300 metro) en vergeten die gaatjes te boren. Nooit problemen gehad, het hoeft dus geen probleem op te leveren.

Wouter

RE: natte motor

Sommige mini's hebben deze gaatjes ook niet nodig zoals vanaf (1300) '90...

RE: natte motor

Sommige mini's hebben deze gaatjes ook niet nodig zoals vanaf (1300) '90...



Klopt, ik had het ook specifiek over 1300 metromotoren die later ingebouwd zijn met het standaard koelsysteem. De kachelkraan zit dan ook aan de koppelingskant van de kop.

Wouter