Check je slang naar je kachel kraantje eens.
Bij mij zat ie niet goed vast en spoot af entoe wat koelvloeisof uit....ff de klem aangedraaid en euvel verholpen.
En koelvloeistof kan een beetje vettig zijn.
Erik
- Login of registreer om te reageren
RE: natte motor
Ingediend door .calibre op di, 06-07-2004 13:21
collega minirijders, ff een zwaar probleem voorleggen dat al een paar maanden mijn voeten uithangt.
telkens als ik de mini eens buitenhaal om een toertje te maken en als ik dan zo is sneller dan 100km/u rij of stevig door en op trek wordt mijn voorruit nat.(rechtse kant)
het motorkompartiment en de ganse motor hangt is dan ook nat en hangt dan vol met een soort vettigheid.
het is geen olie want het is transparant en het is ook geen water want het is vettig
dacht eerst dat het aan de carterventilatie zou kunnen liggen, deze gaat niet naar de carburator maar er zitten 2 k&n's op (motor is 1275)
deze zijn nu onder de wagen gemonteerd zodat er niets meer op de wagen zou kunnen komen , maar tervergeefs...
zelfs aan de oliepeilstok hangt al een veertje aan.
nu, de enige plek waar volgens mij nog iets kan uitkomen is de remservo, dit is een mk1 servo, en er staat een klep op, maar deze is niet overdadig nat, wel de binnenkant van de motor en onder het waterkraantje.
iemand een idee?
cylinderkop heeft verhoogde compressie, 37mm inlaatkleppen,29mm uitlaatkleppen , dubbele klepveren en 1,5 hi lift rocker.
verder zitten er nog 2 su's op 1 1/4" , lumentric electronische ontsteking en een lcb met superflow compleet uitlaatsysteem.
nu ben ik het toch wel beu om telkens de mini en de motor te moeten afwassen en te herschilderen.
alle informatie is welkom.