Niet harder dan 3000 toeren en choke werkt averechts

RE: Niet harder dan 3000 toeren en choke werkt averechts

Oke, het ene probleem is nog niet opgelost of het volgende komt alweer bovendrijven.

Onlangs heb ik mijn thermostaat vervangen omdat de auto al langere tijd niet meer warm bleek te worden (al voor dat ik 'm kocht). Daarna een mooi eindje mee gereden (50km) om te zien of de auto lekker warm word en op de goede temp blijft. En alles leek goed te zijn.

Tot gistermorgen, ik wilde de auto starten maar dit ging vreselijk moeilijk. Choke uit hielp niets, sterker nog; de motor kreeg het er alleen zwaarder door. Met de choke in en het gaspedaal helemaal ingetrapt kreeg ik 'm uiteindelijk aan de praat. Dus maar even een eindje gaan rijden. Wat tot mijn verbazing leidde dat de auto niet verder dan 3000 toeren wilde doortrekken. Daar bleef ie hangen.

Terwijl ik vol gas gaf eens de choke uitgetrokken en de motor loopt direct terug naar nul toeren en slaat af. Dus de choke werkt echt averechts.

Stationair loopt de motor (zonder choke) redelijk netjes.

Verdelerkap al opengemaakt en drooggemaakt (je weet maar nooit), bougies schoongemaakt... waren pikzwart geworden.

Heb al heel veel gezocht op het forum, maar kom nog niet echt iets tegen wat het lijkt te zijn.

Heb ook de bougies om en om getrokken maar ik kan er nog niet echt uit opmaken of mijn auto op 3,2 of 1 cilinder loopt.

Kan het zijn doordat de auto nu warm is geworden de koppaking lek is? Of vuil/vocht in de cab?

Misschien hebben jullie ideeen?

edit: Er zit voldoende olie in de carburateur.

het lijkt er op dat hij te arm staat, je haalt namelijk de choke eraf en hij slaat af.... te weinig brandstof in mijn ogen.
Een lekke koppaking kan je zien door de motor te laten draaien en dan te kijken of je koelvloeistof borrelt, zie je het niet borrelen dan kan het zijn dat er geen koelvloeistof meer inzit omdat je koppaking lek is. :|

Hetis precies andersom. Als ik de choke NIET gebruik loopt de auto goed. Trek ik de choke uit (om 'm z'n werk te laten doen) loopt het toerental direct terug naar nul en slaat de motor af.

Ik kan inderdaad nog even kijken of ik bubbels zie.

Ik heb niets aan de afstelling gedaan. Het motortje liep ook altijd erg mooi, hij werd alleen nooit warm.

## ik zou de carburateur maar eens nazien en ook goed afstellen.

Problem solved !

Nieuwe verdelerkap geplaatst en een keer handmatig het hefboompje van de choke bewogen. Daarna gestart, de uitlaat plofte een paar keer en hij gaat weer als een speer! De choke doet het weer zoals het hoort en de mini fluit weer vrolijk bij 4500 toeren.

ik zit met het zelfde probleem verdelerkap heb ik ook al schoongemaakt heb nieuwe nkg 6 pluggies erin gedaan dacht dat t daaraan lag zaten champions in dus vandaar maar probleem is er nog steeds:
start alleen met voet gas
choke werkt averechts
boven de 3000 toeren is t gedaan stottert en puft etc

nieuwe bougies erin verdelerkap schoongemaakt wat zou ik nog meer kunnen proberen???

mvg jan

complete afstelling eens controleren. Staat de carb wel helemaal op het 0-punt. Gasklep dus dicht en de sproeier van de carb op max 2,0 mm diepte??

Je zou ook kunnen kijken welke naald er in de carb zit en eventueel vervangen door een andere.

Hey,

ik had de verdelerkap ook schoongemaakt in eerste instantie. Maar ik bleek gewoon een nieuwe kap nodig te hebben. Als de contactpuntjes een beetje aanslag hebben werkt het al slecht.

Heb ook meteen de rotor vervangen. Kan goed zijn dat vochtvrij maken dus niet voldoende is om de boel weer lekker te laten werken.

Ik zou eerst eens een andere kap proberen en dan pas aan alles beginnen te schroeven.

Ohja... trek je gas en je choke eens volledig open aan de carb. Dus even je motor starten, statonair laten draaien en dan onder de motorkap even de gashendel helemaal opengooien en daarna even de chokehendel. Kan ook nog wel eens helpen, zo blaas je de boel namelijk even goed door. :)

Ohja... trek je gas en je choke eens volledig open aan de carb. Dus even je motor starten, statonair laten draaien en dan onder de motorkap even de gashendel helemaal opengooien en daarna even de chokehendel. Kan ook nog wel eens helpen, zo blaas je de boel namelijk even goed door.

heb dat toenet geprobeerd maar dan begint de moter te bokken als een gek. zal t morgen middag nog eens proberen om de geluidsoverlast (herrie van de open uitlaat) beetje binnen de beperke te houden...
anders denk ik dat ik t toch weer compleet op de nul punt moet zetten is dat zelf een beetje makkelijk te doen???

mvg jan

Is op zich niet zo moeilijk, als je weet waar je moet zoeken en welke volgorde je aan moet houden.

Je kunt Ineke mijn telefoonnummer vragen. Dat gaat iets makkelijker met uitleggen dan via het forum. Ik ken het zo een beetje moeilijk omschrijven.

Je kunt Ineke mijn telefoonnummer vragen. Dat gaat iets makkelijker met uitleggen dan via het forum. Ik ken het zo een beetje moeilijk omschrijven.

je bedoelt ons mam zeker....

morge ga ik een andere rotor+kap plaatsen.

mvg jan

Zo wilde ik het nog niet verwoorden, maar is wel zo. Zeg maar dat je het nummer van Bram wilt hebben. En doe jullie Mam maar de groeten van me.

oja heb een aac naald erin zitten... is dit goed slecht standaard???

ga nu maar een poging doen met t afstellen van de carb.

mvg jan

het is gelukt
volgende aan gedaan
- verdelerkap vervangen (nog geen reactie erop)
- bougies (nog niks)
- steentjes opnieuw afgesteld (niks)
- bougie kabels (nog steeds niks)
- carb potje afgeschroefd naald bekeken (niks)
- carp potje bewogen binneste gedeelte heen en weer bewogen binnen werk waar de naald aan vast zit...
dat WERKTE

Hij doet t weer O:)

bedankt iedereen

mvg jan

Hey,

aangezien dit voor een cabarateur motor, en niet over een injectie systeem, gaat heb ik een nieuw topic gemaakt.

Grtz Erik

Het probleem klinkt of het mengsel te rijk is, bij injectie denk je dan al gauw aan de lambda-sonde. Misschien even vervangen voor die van de andere Mini?