RE: Niet harder dan 3000 toeren en choke werkt averechts
Ingediend door Vincent op vr, 14-12-2007 10:55
het lijkt er op dat hij te arm staat, je haalt namelijk de choke eraf en hij slaat af.... te weinig brandstof in mijn ogen.
Een lekke koppaking kan je zien door de motor te laten draaien en dan te kijken of je koelvloeistof borrelt, zie je het niet borrelen dan kan het zijn dat er geen koelvloeistof meer inzit omdat je koppaking lek is.
- Login of registreer om te reageren
RE: Niet harder dan 3000 toeren en choke werkt averechts
Ingediend door remcee op vr, 14-12-2007 10:48
Oke, het ene probleem is nog niet opgelost of het volgende komt alweer bovendrijven.
Onlangs heb ik mijn thermostaat vervangen omdat de auto al langere tijd niet meer warm bleek te worden (al voor dat ik 'm kocht). Daarna een mooi eindje mee gereden (50km) om te zien of de auto lekker warm word en op de goede temp blijft. En alles leek goed te zijn.
Tot gistermorgen, ik wilde de auto starten maar dit ging vreselijk moeilijk. Choke uit hielp niets, sterker nog; de motor kreeg het er alleen zwaarder door. Met de choke in en het gaspedaal helemaal ingetrapt kreeg ik 'm uiteindelijk aan de praat. Dus maar even een eindje gaan rijden. Wat tot mijn verbazing leidde dat de auto niet verder dan 3000 toeren wilde doortrekken. Daar bleef ie hangen.
Terwijl ik vol gas gaf eens de choke uitgetrokken en de motor loopt direct terug naar nul toeren en slaat af. Dus de choke werkt echt averechts.
Stationair loopt de motor (zonder choke) redelijk netjes.
Verdelerkap al opengemaakt en drooggemaakt (je weet maar nooit), bougies schoongemaakt... waren pikzwart geworden.
Heb al heel veel gezocht op het forum, maar kom nog niet echt iets tegen wat het lijkt te zijn.
Heb ook de bougies om en om getrokken maar ik kan er nog niet echt uit opmaken of mijn auto op 3,2 of 1 cilinder loopt.
Kan het zijn doordat de auto nu warm is geworden de koppaking lek is? Of vuil/vocht in de cab?
Misschien hebben jullie ideeen?
edit: Er zit voldoende olie in de carburateur.