niet meer lopen na onderhoud + koppelings probleem

RE: niet meer lopen na onderhoud + koppelings probleem

jullie kennen hem wel de geel paarse mini 1000.
vlak na de clubdag ging de koppelingscilinder stuk.
op de clubdag had ik al een sport bobine van lucas gehaald en een zekeringskast.
eergister de oude koppelingscilinder eruit gehaald en vandaag de nieuwe opgehaald en die erop gezet en meteen de bobine en zekeringskast vervangen en accu weer opgeladen via de nissan want die was leeg geraakt tijdens het slepen.
slepen is wel gebeurt met een draaiende moter maar stationair laad de accu bijna niet.
vandaag na dat ik alles gemonteerd had denk ik hem ff te starten.
hij liep voor het ondrhoud immers nog.
niet dus.
ik heb alle bekabeling en slangen nagekeken die ik eventueel los getrokken zou kunnen hebben en in eerste instantie hondebot(massa blok) vergeten vast te maken en toen zag ik nog een slangentje losliggen.
weer geprobeerd met de hoop dat het hierdoor kwam.............niet dus
met de nieuwe bobine slaat hij gewoon niet aan
met de oude bobine slaat hij wel aan ............voor twee tellen en dan is het wel weer genoeg geweest vindt hij.
startmoter draai goed mee maar hij slaat gewoon net niet aan en als hij wel aanslaat is het dus voor 2 tellen
uiteindelijk ben ik naar gestopt met de startpogingen.
wat kan ik over het hoofd gezien hebben of zou ik kunnen proberen om hem aan te laten slaan zodat hij ook blijft lopen.

in heb gezocht naar iemand anders met dit probleen maar niet gevonden via de zoekfunctie

RE: niet meer lopen na onderhoud + koppelings probleem

de nieuwe bobine is te zwaar voor jou autooke, hij heeft je contactpunten verbrand en/of je condensator laten doorbranden. ff een gok zeg maar...

RE: niet meer lopen na onderhoud + koppelings probleem

Ik gok met de rode vlam mee...
contact punten "fried"

RE: niet meer lopen na onderhoud + koppelings probleem

Meet sowieso ook even je laadstroom, want dat ie leegloopt terwijl je motor draait is ook niet goed..

RE: niet meer lopen na onderhoud + koppelings probleem

laadstroom is 14.5 als de moter iets meer toeren dan stationair draait.
maar de accu is zoiezo heel snel leeg als ik de lampen ff laat aanstaan
als ik de sportbobine aansluit slaat hij niet aan sluit ik daarna de oude bobine aan loopt hij ff twee tellen.
vandaag niet naar de mini gekeken vanwege het weer morgen hoop ik dat het beter weer is.
dan zal ik ook ff naar de contactpunten kijken is het duidelijk te zien als ze doorgebrand/vastgebrand zijn ?

RE: niet meer lopen na onderhoud + koppelings probleem

Als je laadstroom goed is maar je accu binnen notime leeg is het volgens mij tijd voor een nieuwe accu :)

RE: niet meer lopen na onderhoud + koppelings probleem

accu is nog niet zo oud maar ik ga hem toch maar eens laten doormeten.
vandaag weer ff met de mini bezig geweest en je raad het nooit op de zelfde manier als gister gestart en hij liep en bleef lopen :? \\:)/ .
allen nu blijft de koppeling nog steeds uitstaan en de dubbele bouten om de koppeling mee af te stellen rammelen als een gek als hij loopt maar hij moet nog ontlucht worden maar lijkt me dat hij nu wel in de remcilinder moet schieten.
het hendeltje kan ik wel gewoon met de hand de cilinder indrukken maar hij komt net zo hard weer naar buiten.