nieuw moterblok (1300)

RE: nieuw moterblok (1300)

Ik ben vandaag een nieuw moterblok gaan halen, had ik bij de aankoop van mijn mini erbij gekregen, maar nooit eerder de mogelijkheid gehad om met aanhanger op te halen. het blok ook nog nooit eerder gezien, dus was een hele verassing, of het de moeite waard was om er zover voor te rijden...
en de moeite waard dat was het zeker ;)

maar ik wil nog een paar dingen weten

wie kan mij vertellen vanaf foto's

welk jaar de moter van is?
wat voor een type het presies is?
en wat voor cabr erop moet?

grts Jaron

Er zou een motorcode op moeten staan?

jameswatt30 schreef:
Ik ben vandaag een nieuw moterblok gaan halen, etc etc

1 ding zeker: het motorblok is niet nieuw.
Kleine details doen mij vermoeden dat het een Aplus motor is uit een Mini Metro.
Dit zie ik aan de nieuw type startmotor, thermostaathuis en koppelingsgaffel.
Als je het nummer op het motorblok zou geven (staat rechtsvoor op het randje van het blok, in de buurt van de thermostaat)

xD, voor mij nieuw, :D beetje domme omschrijving van me...

zal morgen even gaan kijken en het nummer noteren :D

Zo te zien is het i.i.g. een 1300.
ben je nog wat van plan met je motor?
is jou nog wat over de staat van de motor verteld (misschien moet ie gereviseerd worden)?

grt Stefan

zoals verteld is hij gereviseerd, daarna paar duizend kilometer in mini gezeten, en daarna eruit gehaald en verkocht aan de persoon waar ik hem van heb, ziet er verder ook goed uit, redelijk nieuwe ontsteking enzo alleen het blok heeft 2 jaar lang stilgelegen,

mijn plan met het blok is opknappen,(in de zin van nieuwe pakkingen verven) en dan in me mini

oke dan, dus hij zou (bijna)geen olie moeten verbruiken :P
Mooi dat je het blok er dan bij hebt gekregen, normaal betaal je een paar duizend euro voor een revisie :P
volgens mij heeft zo een metro blok (als het een metro is??) standaard zo een 70 pk :)" title="Evil" />

in mini gezeten

niet met de motorsteunen die er nu op zitten .. zo te zien komt 'ie recht uit een Metro .. het is dus in ieder geval een A+, de rest kan je pas wat meer over zeggen als je een motornummer hebt of de boel openschroeft

als het een 1300 is (motornummer begint dan met 12H) dan hoort er een HIF 44 op

FWIW,
Theo van den Bogaard

12HC01AA 105849

dit is het nummer van het blok,
op internet vond ik dit

Source Vehicle : Metro
Engine type & CC : A Series 1275 cc Transverse mounted
Fueling :
Engine features :
Pre-engaged starter
1985 Requirements
Breakerless (electronic) ignition
Gearbox features :
Std. Ratio Rod Change gearbox with Pot Joints
3.4:1 Final Drive

http://www.guess-works.com/Gearbox/Tech ... _NO=105849

wie weet nog meer ?

standaard Metro 1300 dus .. carb die je mist is dus een HIF 44, gelood tanken of loodvervanger, in standaardvorm 60pk (de MG Metro had er 73).

Als je dit blok in een Mini wilt gebruiken zal je nog e.e.a. moeten aanpassen; zoals gezegd zie ik op de foto de Metro motorsteunen nog zitten en ook de plaat voor de kabelbediening voor de koppeling (ook het armpje is dus net effe anders)

(omdat 'ie zo uit de/een Metro lijkt te komen waag ik ook mijn twijfels te hebben over die genoemde revisie, ik zou de kop er even af trekken)

succes,
Theo van den Bogaard

zal de kop er eens afhalen, maar die motersteunen zijn wel aan te passen/ vernieuwen toch?

de metro-steunen kunnen er af en bij het oud ijzer, je hebt de standaard Mini motorsteunen nodig, aan de koppelingskant kan je die er gewoon op schroeven, aan de andere kant moet je een beugel hergebruiken .. topics genoeg over de ombouw van Metroblokken in een Mini ..

groetjes,
Theo van den Bogaard

oke, allemaal super bedankt voor jullie hulp,

heb nog een klein vraagje, ik heb nog een cabr liggen zie foto,
weet iemand zo welke dit is.

zit een klein loode kaartje aan, waarop staat FZX 1429 5 WK 549 (weet niet of dit er orgineel op zit ? zoja wat betekend dit

mvg Jaron

Het is een hiff maar voor de juiste maat moest je even meten, zou 38 of 44 kunnen zijn.

ik neem aan dat je het over de maat hebt van het gat waar het klepje inzit, die is 44 mm oftewel kan ik dus aannemen dat dit de goede cabrateur is

Als dat 44 mm is dan heb je daar de goede carburateur

id-tag, helaas geeft FZX 1429 net geen resultaat, wel:

http://www.sucarb.co.uk/CarbList.aspx?C ... FZX%201428

en ook FZX 1430 is een hif 44

dus, het is waarschijnlijk wel een hif 44 :P

groetjes,
Theo van den Bogaard