Als je niet veel geld te besteden hebt dan zou ik Rene bellen en dat blok erin lepelen en hopen dat ie het lang volhoudt.
Alle andere opties kosten mucho euri als je het goed wil doen.
- Login of registreer om te reageren
Als je niet veel geld te besteden hebt dan zou ik Rene bellen en dat blok erin lepelen en hopen dat ie het lang volhoudt.
Alle andere opties kosten mucho euri als je het goed wil doen.
Inderdaad,
Een 2-handsje scoren en erin leggen is beste optie met laag budget. Met 250 euro en 2 avondjes werk kom je een heel eind!
suc-6-
ik zou eerste en compressie meting doen dan weet je hoe de onderkant er voor staat.
stel dat is allemaal ok (ergo je zuigers zijn nog ok)
maar je verbruikt b.v. wel olie kan je even de kop er af halen en die alleen reviseren
setje nieuwe geleiders, je oude kleppen en nieuwe zittingen snijden ( moet altijd als je nieuwe geleiders er in zet).
hoeft niet veel te kosten.
minisport..mwah
Ik ben bang dat ik dan weer een versleten blok koop en na een tijdje met de zelfde problemen zit.
Als ik zo een 1293 motor op minisport zou willen. ben ik inderdaad een stuk duurder uit.
Ik kwam net op 1375 euro uit zonder verzendkosten.
maar dit is nog steeds goedkoper dan mijn orginele blok (compleet) laten reviseren, en als het goed is, is hij nog een stukje sneller ook.
--
Ik heb hier een compressie meter liggen, hij is alleen stuk.
dus dan moet ik even langs de garage rijden.
Ik denk zelf dat het de kop niet is, in de rekeningen van de vorige eigenaar zie ik dat de kop er al afgeweest is, en hier is niks aan veranderd.
Hij verbruikt redelijk veel olie, (1 op 550) maar de mini rookt totaal niet. Dat begrijp ik niet.
als je dan alles nieuw doet, heeft het geen zin natuurlijk om dit zonder nieuwe versnellings bak te doen.
Kijk als je dan toch op die toer wilt gaan :)" title="Evil" /> .
Denk zelf toch dat het goedkoper is om een blok geheel te laten reviseren, maar ik wacht nog ff op harde feiten (ofwel kosten plaatjes )
Frans
zijn er in nederland ook bedrijven die deze motorblokken verkopen of moet je deze echt uit engeland laten komen?
bel even ... de meeste bedrijven doen ofwel zaken met minispares of met minisport ...
het komt toch uit engeland, of je het zelf haalt of door een bedrijft laat doen ?!!
als je zelf reviseert kun je zelf de spec bepalen, anders zit je vast aan de kit die het bedrijf voor je heeft bedacht ...
FWIW,
Theo van den Bogaard
ik zou gewoon een nieuw blok bestellen.... dat eeuwige gezeur bij revisiebedrijven.... als je een offerte opvraagt kunnen ze al geen fatsoenlijke prijsopgave geven... zelfs als je zegt dat je een volledige revisie wil laten doen krijg je toch nog het antwoord dat ze eerst het blok open moeten trekken om te kijken hoe alles eruitziet.... dikke stierenpoep dat.... en zeg nou niet dat het aan dat bedrijf ligt, want ik kreeg bij 3 bedrijven een soortgelijk antwoord....
ben blij dat het niet voor mijn auto hoeft.... ik heb er een jaartje geleden een metro blokkie ingelegd (nog bedankt voor de assistentie theo )
een tijdje geleden had ik alleens bij een bedrijf geinformeerd, 2 tot 3000 euro zou de revisie kosten.
Jammer dat er zo weinig mg metro's tekoop staan.
Ingediend door tom2mini op di, 07-09-2004 13:27
je kan toch bij veel minicentre's tegenwoordig je oude blok inleveren tegen een gereviseerd blok
heb zelf me 1300 ingeleverd tegen een 1380
koste me 1250 euro dat blok was compleet gereviseerd informeer er maar eens naar
ja volgens mij is dat wel een mooie optie.. alleen ik heb een mpi dus ik moet een paar dingen overzetten zoals injectie en de computer en nog een hoop rommel...
Ingediend door Gruttepier op di, 07-09-2004 16:16
Is die 1380 dan helemaal compleet? Ik dacht dat alleen het onderblok was. Kun je me wat specificaties geven?
Die 1380 is het draaiende gedeelte, je spruitstukken hou je meestal zelf.
Voor 1750 euro heb je een 1380 incl versnellingsbak, moet je alleen je spruitstukken overzetten en je oude blok inleveren.
Ingediend door Gruttepier op di, 07-09-2004 16:22
Welke cilinderkop en nokkenas heb je dan?
Ik ga eerst eens op de autojumble in Beaulieu kijken dit weekend, misschien zie ik daar nog wel wat.
en anders lijkt een metro blok me de goedkoopste oplossing. of ik moet toch gewoon even door sparen voor een 1293 of die aanbieding die Tom2mini had, een 1380 blok.
Ik heb de mini niet echt voor dagelijks gebruik nodig, maar ik wil er nog wel normaal in kunne rijden
hoi.
ik zou niet zo snel je blok wegdoen tenzij je echt een reden hebt (klopgeesten, vastlopers,koekoeksklokfenomenen enzo ).
revisie is natuurlijk niet hetzelfde als een 'rebuild'. je kijkt of het er mee door kan en je vervangt wat versleten is. de onderdelen zijn niet de kosten, de arbeid wel
het olieverbruik kan best door versleten geleiders komen (zie boven voor de remedie).
voor 1250 euri heb je inderdaad een minispares 1380.
dat is een rebuild (lees:nieuw) compleet maar zonder kop (je moet geloof ik wel een compleet blok inleveren..maar ik weet niet of de kop de dan bij moet).
Ingediend door Gruttepier op di, 07-09-2004 21:52
Dat dacht ik al, maar ik meende te begrijpen dat de cilinderkop er wel bijzat.
Ingediend door tom2mini op wo, 08-09-2004 08:10
je hoeft niet je blok plus kop in te leveren
je levert eigenlijk precies in wat je ook terugkrijgt
dus onderblok lever je in en een nieuw onderblok krijg je terug
daar zet je dan je oude versnellingsbak onder (of je neemt een onderblok + bak, daar lever je dus ook je oude bak bij in.)
je zet daar dan ook je oude kop op of je koopt/ruilt het tegen een andere kop
daarna sluit je alles weer aan, spruitstukken enz..
en met zo'n 1380 is nog gewoon normaal in te rijden hoor
Gruttepier schreef:
Welke cilinderkop en nokkenas heb je dan?
goede geflowde kop en en 276 nokken staafje.
meer dedails kan ik evt voor je navragen.
RE: Nieuwe motor of revisie
Ingediend door Bobje op ma, 06-09-2004 22:28
Hallo,
Ik heb een mini cooper 1300.
Nu is het blok van de mini een eind versleten.
Ik heb rondgekeken op sites, en op minisport heb ik gezien dat ze kits verkopen.
Ik zat te denken aan een 1293cc stage 2 blok.
en zijn er in nederland ook bedrijven die deze motorblokken verkopen of moet je deze echt uit engeland laten komen?
Wat denken jullie dat het beste is te doen.
Een nieuwe motor kopen of de bestaande motor laten reviseren?
Ook heb ik niet zo heel erg veel geld te besteden.
groetjes.