Voor meer informatie over de verschillende onderwerpen die je noemt zou ik je willen vragen de zoekfunctie te gebruiken en evt vragen in dat topic te stellen
Een MPI is een totaal ander beestje dan een SPI, een van de belangrijkste verschillen is het ontstekingssysteem (MPI heeft geen verdeler, bij mijn weten)
Verder ben ik een voorstander van "if it aint broken, don't fix it"... Dus als je een zwetende kleppendeksel pakking hebt kun je m inderdaad vervangen, als dat niet zo is, lekker laten zitten. Als je distributie geen herrie maakt, mooi er vanaf blijven (lijkt me bij een MPI ook niet makkelijk te vervangen als je ziet hoe vol de motorruimte zit)
Verder: Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
PS: Dec 2006 geen bouwdatum voor een classic mini, die zijn gebouwd t/m 2000.
- Login of registreer om te reageren
RE: Nieuwe "oude" mini gekocht. Wat nu ?
Ingediend door Evilcomputing op ma, 12-02-2007 10:31
Nu ik een nieuwe auto heb gekocht (mini brg dec-1996 MPI 1300) komen er wel een aantal vragen bij me op.
Zo van ik heb hem nu wel, maar wat zou ik als eerste moeten doen?
De body is goed (geen roest is opnieuw gespoten) en heeft APK.
Als eerste natuurlijk goed gaan poetsen en in de was zetten, ben van plan om de onderkant van dinitrol te laten voorzien.
Maar dan zijn er dingen die belangrijk zijn?
Een vriend van me die zelf een SPI rijd geeft aan dat het ontsteking circuit erg storing gevoelig is bij een mini, en adviseerde mij dan ook om de bobine en de verdeler compleet te vervangen.
Wat is hier van waar?
Of is het slimmer om eerst compleet de kleppendeksel pakking te vervangen ivm zwetend kurk, distributie ketting te vervangen of een dergelijk project?
Zelf geeft de verkoper aan dat er niks nodig is en dat je hem gewoon goed in de was moet zetten en eventuele blaasjes open moet krabben en met een stift bij moet werken.
Of gewoon alle bovenstaande punten ?