nieuwe stuff metro 1275

default

RE: nieuwe stuff metro 1275

Hallo!

ik heb sinds een 2 maanden een mini 1000e uit 83 waarvan het plaatwerk en het interieur prima zijn..alleen het 1000 motortje is gaar...
nu heb ik een 1275 metro blok gekocht inclusief bak etc..

nu heb ik alle topics hierover al gelezen..en dit heeft mij zeer geholpen.....alleen heb ik nog een paar kleine dingetjes die ik niet vond: het omzetten van de fan(waar iederee problemen mee heeft) is dit bij het omzetten van de 1000 fan op de 1275 motor?

en welke onderdelen kan ik het beste nieuw erop zetten bij inbouw:
-lucht/oliefilter, bougies, aandrijfriem rechts (bij fan), 2 carterontluchtingsfiltertje op de 2 overgebleven slangetjes van de nieuwe carb....en nog iets. ???.....pakkingen hoeft niet zijn nog goed! :)
en hoe zit het met de olie....hij is nu helemaal leeg? nog beginnen met speciale olie?of gewoon ff droog laten lopen met de startmotor zonder de onsteking erin?...

alvast bedankt voor alle info die ik hier heb kunnen vinden!
greetz
Frank
--

RE: nieuwe stuff metro 1275

ik heb die actie laatst ook gedaan ! valt best tegen moet ik zeggen hoop steuntjes overzetten van ophanging enzo en de vin kon ik gewoon omdraaien en toen liep hij niet aan ! :) alleen heb de metro blok erweer uit omdat die slecht bleek te zijn (teveel olieverbruik)
enne oude stekkertje naar onsteking gewoon niet aansluiten !omdat metro electronische onsteking heeft en oude contactpuntjes heeft (die rood-witte)
maar iig suc6 en met een beetje geduld en handigheid krijg jij dat wel voor elkaar denk ik !

ps weet jij nog een goed blok tekoop want eenmaal 1275 cc ipv 1000 en je wil nooit meer iets anders

RE: nieuwe stuff metro 1275

Zoals Jeroenenmeloen zeide vin kon ik gewoon omdraaien en toen liep hij niet aan !


weet niet of dat zo'n goed idee is. :? :? :?

Want nu zuigt hij de lucht door je radiator, en dan duwt hij de lucht door je radiator en de rijwind wil er ook doorheen, dus dat bots.
Volgens mij heb je dan ook een koelprobleem. :x
Ik zeg "niet doen" , maar vraag het voor alle zekerheid nog even na.(is ook te vinden in de zoekfunctie)

Je kan beter je carterontluchter gewoon even met de hamer bewerken zodat hij niet meer aanloopt.(dus niet plat slaan :) :) :) :)

Suc7 d:)b

RE: nieuwe stuff metro 1275

Ik volg jullie niet helemaal hoor, met niet passende FAN, en carterontluchtings probleem... Weet niet waar jullie dit vandaan hebben (topic), maar ik heb deze conversie al enige malen gedaan, en geen enkel probleem.

Je kunt gewoon de FAN van een 1000 nemen. Zelfde waterpomp ed. gebruiken.. Geen probs.. Standaard carterontluchting gebruiken, of die van de 1000 overzetten (weet niet zeker hoe die van de 1275 eruit ziet), en de 2de carterontluchting geeft geen problemen zover ik weet... Of praten we nu langs elkaar heen??

default

RE: nieuwe stuff metro 1275

HEy Fanatics....thanx voor de antwoorden

......dat van dat omdraaien van de fan hoor ik vaker maar ik denk dat de lucht dan verkeerd circuleert!toch?

welke standaarddingen moet ik nu nog vervangen zoals vermeldt in mn eerste post en welke olie en waar moet ik aan denken(tips en trucs)als ik hem de eerste keer wil starten?

alvast muchos gracias!
Frank
--

RE: nieuwe stuff metro 1275

packed as hell schreef:

Je kan beter je carterontluchter gewoon even met de hamer bewerken zodat hij niet meer aanloopt.(dus niet plat slaan :) :) :) :)

Suc7 d:)b


een extra spacertje wil ook nog al eens schelen :)

RE: nieuwe stuff metro 1275

Even voor het beeld van diegene die hun fan willen omdraaien. Het blijft gewoon blazen. Het omdraaien van de fan veranderd niets aan de stand van het blad. Omdat de motor gewoon in de zelfde richting draait verandert er niets, geld ook voor bijvoorbeeld een vliegtuigpropeller. Gewoon vroeger op de LTS geleerd.

Greetz TLR

RE: nieuwe stuff metro 1275

TLR-mini,

Je vergeet dat niet iedereen een technische achtergrond heeft. O:)
Sommige mensen moeten dit uit de praktijk leren. ;)

(sorry ff off-topic)

RE: nieuwe stuff metro 1275

packed as hell schreef:

Sommige mensen moeten dit uit de praktijk leren. ;)




Tis ook weer zo sneu als die mensen een nieuwe motor er in lepelen en het lijkt dat de koeling niet meer deugt, en ze dan tot in de eeuwigheid zitten te zoek naar het 'defect' in het koelsysteem.. :) ;)

Maar dat propellerverhaal had je ook gewoon kunnen leren door naar Scapheap-challenge te kijken op Discovery! Das toch wel verplichte kost :P

RE: nieuwe stuff metro 1275

Omdat de motor gewoon in de zelfde richting draait verandert er niets, geld ook voor bijvoorbeeld een vliegtuigpropeller



dit onderdeel kwam laatst op de mailinglist ook nog voorbij:

>het maakt voor de richting van de luchtstroom niet uit hoe je de fan
>monteert.Teken op een papiertje een paar schuine strepen van linksonder
naar
>rechtsboven, draai dit papiertje 180 graden. En ze staan nog steeds van
>linksonder naar rechtsboven.

////
//// = 180 graden gedraaid

(((((
))))) = 180 graden gedraaid

bij een fan met gebolde vorm maakt het wel degelijk uit ;-) ook op een
papiertje ..
(en dan hebben we het nog niet over het "vleugeleffect" )

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: nieuwe stuff metro 1275

Hey! da's mijn verhaaltje van de list. De bolling staat echter ook nog scheef anders zou de lucht niet verplaatst worden. De bolling zorgt voor een verbetering van de luchtstroom. Als je de fan omdraait is de luchtstroom nog steeds in dezelfde richting alleen zorgt de bolling dan juist voor een minder efficiente luchtstroom.

Anyway, je moet dus even een spacer ertussen zetten. De carterontluchter moet je ook een stukje naar binnen timmeren anders past het hele gebeuren niet.

Op de fan staat op 1 kant "Engine Side" mogen jullie raden aan welke kant dat hoort....

RE: nieuwe stuff metro 1275

Zet alle zooi van je 1000-tje over op die 1275 en laat bij een radiateuren-service een rij-tje bijmaken op je 1000-radiateur! Nooit geen problemen meer met koeling. In een getunde 1300 heb je dan zelfs geen oliekoeler nodig!

suc-6-