Inox spray dicht de uitlaat niet goed af waardoor het als nog gaat roesten op den duur.
Zou eerder gaan voor speciale lak voor uitlaten. Blijft hij het langste mooi. Pekel is en blijft een probleem.
- Login of registreer om te reageren
Inox spray dicht de uitlaat niet goed af waardoor het als nog gaat roesten op den duur.
Zou eerder gaan voor speciale lak voor uitlaten. Blijft hij het langste mooi. Pekel is en blijft een probleem.
Of laten metaliseren ?
Ik ga dat laten doen mijn mijn freeflow spruitstuk denk ik.
Kost misschien wel vlug 20 a 30 euro maar ja ...
grtz
Niks aan doen, anders had je iets meer geld uit moeten geven aan een RVS systeem ipv nu geld uitgeven aan lapmiddelen waardoor je wellicht het zelfde zoniet NOG meer kwijt bent...
Zorg dat je regelmatig de uitlaat warm rijd, dan verdampt de condens die de motor maakt en blijft het minder hangen in de uitlaat waardoor hij vanbinnen uit minder snel roest.
een RVS inlaatsysteem Rene ? zijn die er ?
@Jochem
Uit de MiniWorld van enige tijd terug
http://www.zircotec.com/
Jaapio
Ik heb het spruitstuk omwikkeld met speciaal isolatiemateriaal.
Dit beschermt niet alleen het metaal, het zorgt er tevens voor dat je zich minder warmte ontwikkeld onder de motorkap. En het ziet er ook netjes uit (Da's ook meteen zo'n beetje het enige wat er netjes uitziet onder de kap )
Rene schreef:
Lezen Jaapio... er wordt gevraagd over een UITLAATSYSTEEM!
oooooh
mijn welgemeende excuses aan jou.. het spijt me
Jaapio
Desondanks.. bestaan er wel degelijk stalen/RVS? inlaatspruitstukken..
David Vizard schrijft er iets over in z'n gele bijbel
Ingediend door Theo van den Bogaard op ma, 19-03-2012 20:21
In staal: http://www.minisport.com/mini-spare-par ... _LI49.html
... In rvs nog nooit gezien ... maar kan natuurlijk gemaakt worden
Ik vermoed dat geen enkele behandeling een standaard lcb veel extra leven geeft gezien de functie
FWIW,
Theo van den Bogaard
jaapio1984 schreef:
Rene":1s09n2lp]Lezen Jaapio... er wordt gevraagd over een UITLAATSYSTEEM!
oooooh
mijn welgemeende excuses aan jou.. het spijt me
Jaapio[/quote:1s09n2lp]
Bartje schreef:
(Da's ook meteen zo'n beetje het enige wat er netjes uitziet onder de kap )
Van de Estate het uitlaatspruitstuk laten emailleren, voor alsnog nog netjes zwart .
Inmiddels wat opgezocht en keramisch coaten lijkt het meest ideaal maar is dan ook gelijk weer vrij prijzig, eens in de zoveel jaar een nieuw uitlaatje lijkt een goedkopere oplossing.
RE: Nieuwe uitlaat en spruitstuk beschermen
Ingediend door Beumert op do, 15-03-2012 13:51
Zojuist zijn mijn nieuwe uitlaat (twin box rc40) en uitlaatspruitstuk (maniflow freeflow) binnen gekomen. Beide zijn gemaakt van gewoon staal. Nu wil ik dit graag zo lang mogelijk goed houden. Heeft het zin om deze te behandelen of roest het van binnenuit? Zelf dacht ik aan 2 of 3 lagen inoxspray aan de buitenkant. Wat zouden jullie adviseren?