Dit is ook een HS4, alleen een eerder model. Het palletje aan de onderzijde, waar je de zuiger mee omhoog kunt doen is bedoeld om de afstelling te controleren, zonder dat je gelijk aan het gas gaat zitten.
Als het goed is moet de positie van de vacuümvervroeging niet uit maken. Ook bij stationair hoort er voldoende lucht door de carb te gaan om de vervroeging te laten werken. Er blijft evenveel lucht langs komen als bij een carb waar deze aan de andere zijde van de gasklep zit.
- Login of registreer om te reageren
RE: nippel voor vacuumaansluiting
Ingediend door Willy1 op wo, 17-06-2015 21:10
Ik heb onlangs een HS4 in Engeland gekocht en wat mij opviel was dat de aansluitnippel voor de vacuum-vervroeging op een andere plaats zit dan gangbaar: ik ken de carb's alleen met de aansluiting tussen de vlinderklep en de motor, bij deze carb zit de aansluiting net aan de andere kant van de vlinderklep. Het werkt dus niet echt.
Verder zit er aan de zijkant van de carb een palletje met veertje waarmee je zuiger met naald omhoog kunt brengen.
Wat is dit voor een carburateur en waarom zit de aansluiting voor het vacuum op een afwijkende plaats, weet iemand hier iets meer over?