Kruimelpad
Nul druk op koppeling en geen lek te vinden
RE: Nul druk op koppeling en geen lek te vinden
Ingediend door edink op wo, 21-12-2011 11:24
Nee, ik ging er vanuit dat als ik geen lek kon vinden en het circuit gesloten is, ontluchten niet meer nodig was. Maar als dit nog een optie kan zijn, ga ik dit zeker ff doen!
grco
- Login of registreer om te reageren
dit moet je dan als eerste even doen.. wel even met zn 2en.. kijk ook even naar de grote moer op de zijkant van de wok.. dat deze netjes tegen je wok aankomt bij het koppelen.. .
Jaapio
- Login of registreer om te reageren
Bij mij precies hetzelfde probleem als de topic starter. Ik heb het systeem twee weken geleden ontlucht en toen leek het opgelost te zijn. Echter het heeft niet mogen baten want ik kan nu niet meer ontkoppelen.
Bij beide cilinders kan ik geen lekkage vinden. De grote moer op de zijkant wok komt niet meer netjes tegen de wok aan.
Hier zit ongeveer 1 cm ruimte tussen.
Hoe kan ik testen om welke van de twee cilinders het gaat?
- Login of registreer om te reageren
RE: Nul druk op koppeling en geen lek te vinden
Ingediend door edink op di, 20-12-2011 18:05
Hallo kenners,
Even een vraagje in de lucht om te checken of ik- als redelijke monteursleek - iets over het hoofd zie.
Laatste tijd wat meer moeite gekregen met schakelen. Koppeling pakte heel vroeg al op en op het laatst zo erg dat de koppeling niet meer leek te ontkoppelen. Pook niet meer in versnelling te krijgen. Bijzondere is nu dat, nadat ik als eerste gok de stang uit mijn koppelingscilinder eens heb gesmeerd (zwaar droog), ik nu nul druk meer op mijn koppeling heb. Ik kan koppelen wat ik wil, maar er gebeurt niks; dood pedaaltje. Ik kan geen lek vinden, het oliepeil van de koppeling is nog op peil, dus ik vermoed dat het de koppelingscilinder zelf is? Maar voor ik daarmee aan de slag ga, klinkt dit als een logische analyse? En zijn er nog andere mogelijkheden die ik over het hoofd zie?
Nu las ik op het forum over twee verschillende cilinders. Eentje bij de koppelingsstang/hef kan ik vinden, zit die andere cilinder onder het oliereservoirtje rechts achter het motorblok? (mini 1000 uit '87)
Wie kan me wat inzicht verschaffen?
Bij voorbaat dank!
groeten, Marco