Mark Goedegebuure schreef:
ik zou graag willen weten of alle oil feed pijpen, en filterhuizen voor het oliefilter van alle blokken het zelfde zijn?
Zolang je geen verschillende baktypes mixed (magic wand, staartbak en moderne rod-shift bak) kan je de oil-pickup leidingen met hun zeefjes gewoon uitwisselen.
Mark Goedegebuure":3o7a47le]Ook zou ik willen weten of de oliefilterhuizen anders zijn, en of er altijd een oliekoeler kan worden aangesloten.[/quote:3o7a47le]
Er zijn volgens mij 3 verschillende oliefilter huizen: 1 voor de moderne spin-on filters, 1 voor de ouderwetse behuizing met losse filters en 1 voor de automaten (al lijken die laatste 2 verdacht veel op elkaar). Je kan ten aller tijde een oliekoeler plaatsen i.p.v. de metalen leiding op de voorzijde van het blok. Maar pas op met koelers. Zet er in ieder geval een thermostaat tussen, te koude olie is niet goed. Ik meen dat er voor de MG metro spin-on filterhuizen waren met een ingebouwde thermostaat en leiding aansluitingen, maar dat weet ik niet zeker. Bij de betere automaterialenzaak kan je een thermostaatplaat kopen tussen het spin-on filter en het huis in. Hierop kan je een koeler aansluiten.
Succes,
- Login of registreer om te reageren
RE: oil feed pipe en oliefilterhuis vraagje
Ingediend door Mark Goedegebuure op vr, 26-11-2004 19:54
ik zou graag willen weten of alle oil feed pijpen, en filterhuizen voor het oliefilter van alle blokken het zelfde zij? Of is die van bijvoorbeeld een 850 kleiner, dunner, of anders als een oil feed pipe van een 1275(oil feed pipe loopt vanaf je blok onder de linker cylinder, tot je oliefilterhuis/houder)
Ook zou ik willen weten of de oliefilterhuizen anders zijn, en of er altijd een oliekoeler kan worden aangesloten.
Alvast bedankt
Groetjes mark