Achter die deksel zit het vliegwiel en is een droog gedeelte. Je kunt hem eraf pakken met het blok in de auto.
- Login of registreer om te reageren
Achter die deksel zit het vliegwiel en is een droog gedeelte. Je kunt hem eraf pakken met het blok in de auto.
das mooi harstikke bedankt en dan zijn het gwoon de bouten waar de klep mee vast zit dan startmoter eraf en dan moet et goed kome dus
Achter de deksel zit geen olie, echter achter het huis dat zich tussen de deksel en blok bevind wel!
Je startmoter hoeft er daarvoor (deksel) niet vanaf.
huh maar is dat niet een geheel die deksel is tog waar de startmoter opzit
ooh ja nu heb ik het gezien ben effetjes wezen kijken daar zit dus het tandwiel waar de startmoter op komt
zit regelmatig een stukje aluminium tussen men startmoter :S daarom wil ik het even openschroeven moet ik nog erges op letten?
Wat is regelmatig??? Zou ipv aluminium ook een stukje van de starterkrans kunnen zijn lijkt me???
Misschien een te lange bout gebruikt voor je koppelingsilinder vast te zetten??
K doe maar een gooi...
Om het koppelingsdeksel te verwijderen moet je de onderste motorsteun los halen, de koppelingscilinder met montageplaat(indien aanwezig afhankelijk van het jaar van de auto) verwijderen, de motor iets opkrikken met een blokje hout op je krik, dan de bouten los van de deksel en voila... je kan de deksel van de motor loshalen en je ziet je koppeling met vliegwiel zitten...
startmotor verwijderen als het een oud tijpe is want dan steekt de bendix in de teut in het koppelingsdeksel.koppelingcylinder los maken maar niet de leiding je kan de hele handel opzij hangen aan het schutbord dat scheelt een hoop werk om te ontluchten.alluminiumstukjes op de bendix ben benieuwd wat je vind????
RE: Olie Aftappen?
Ingediend door Mark040 op ma, 21-02-2005 20:43
ik heb een vraag als ik die deksel er af haal waar men koppelings cilinder op zit moet ik dan de olie aflaten of is dat een droog gedeelte en is het mogelijk om de kap er af te halen zonder het blok er uit te halen?