vervelend voor je
dit zijn wel cruciale bouten idd.
je kan ze uitboren en dan tappen in een grotere maat.
blok uit elkaar heeft neit veel meer zin, tenzij je de diff-behuizing of de gehele bak vervangt.
- Login of registreer om te reageren
vervelend voor je
dit zijn wel cruciale bouten idd.
je kan ze uitboren en dan tappen in een grotere maat.
blok uit elkaar heeft neit veel meer zin, tenzij je de diff-behuizing of de gehele bak vervangt.
Je kunt er misschien nog helicoils in zetten, maar dat zal niet mee vallen met het blok nog in de auto...
Je kunt het alleen degelijk repareren met een helicoil of overmaats draad tappen. Op die plek is het niet haalbaar om het in de auto te doen. Ik zou de motor eruit halen. Let wel op als de gaten geen blinde gaten zijn dan boor en tap je spanen in de bak. (ik weet niet uit mijn oofd of het blinde gaten zijn) Het beste is bak splitsen en goed repareren. Doorrijden is geen optie.
Dat doorrijden geen optie is heb ik al gemerkt, in een uur tijd lag er een liter olie onder... Ik heb ondertussen de bouten eruit gedraaid, de stukken schroefdraad kwamen mee naar buiten. Dat er opnieuw schroefdraad in getapt moet worden is zeker, al dan niet met zo'n helicoil.
Ik zal eens op zoek gaan naar een motortakel.
Sinds dat de mini op 1 juni goedgekeurd is, heeft het ding geen week meer zonder problemen gereden.
Motortakel kan je al goedkoop huren bij [bekend huurbedrijf], heb ik pas geleden ook gedaan
Kost 25 euro per dag, of 60 euro per week
Daar kan een fatsoenlijke garage wel bij hoor. Desnoods met motor erin de steunen loshalen en blok wat schuiven/laten zakken. Ik zou inderdaad voor een helicoil gaan. Niet zelf gaan klooien met ander schroefdraad enzo. Uurtje werk: Mini op de brug. steun eronder en wiel los, fusseestukken los, remklauw los. as eruit en je hebt ineens werkruimte. Ondertussen olie aftappen en zelf zorgen dat je de vervangende delen nieuw bij je hebt.
Alleen die dichtst bij de bak is lastig want dan moet hij steeds halve slagjes maken of een lang verlengstuk gebruiken.
Ik haal het motortje eruit, dan kan ik meteen de andere bouten ook nakijken en de pakking vervangen. Misschien meteen een centre oil pick up pipe in de bak hangen voor het betere bochtenwerk...
die hang je er niet 'even' in. Ik zou blok en bak niet scheiden als dat niet nodig is. Centrale pickup pijp is alleen handig in heeele lange hoge snelheid bochten. Op zandvoort geen last van. Op zolder wel... Best overbodig dus voor een straatmini. Of heb je nu wegvallende oliedruk?
Regelmatig eigenlijk, en dan rij ik echt niet zo heel hard door de bocht. Een 90 graden bocht naar rechts geeft al een stuk lagere druk (30 psi) en een 270 graden bocht komt onder de 10 uit... het lampje gaat dan overigens niet branden, dus of het nou allemaal klopt weet ik niet.
Dit allemaal met genoeg olie in het blok.
Vreemd! Geloof niet dat ik die ervaring kan delen met je. Misschien is je peilstok niet goed? Beetje meer olie erin kan overigens geen kwaad. Ik heb het alleen als mn olieniveau te laag is dat de oliedruk wegvalt in lange bochten icm. hard rijden.
RE: Olie lekkage bij ashuis, bouten dol
Ingediend door ThomasW op di, 20-07-2010 12:09
Deze bouten zijn dol, met het gevolg dat de olie er onder uit stroomt als deze op temperatuur is. Is dit op te lossen zonder dat het hele blok uit elkaar moet?