1: Op te lossen door de keerringen van je differentieel te vervangen.
2: Op te lossen door de keerring van je schakelstang te vervangen.
- Login of registreer om te reageren
1: Op te lossen door de keerringen van je differentieel te vervangen.
2: Op te lossen door de keerring van je schakelstang te vervangen.
(b)engeltje schreef:
1: Op te lossen door de keerringen van je differentieel te vervangen.
2: Op te lossen door de keerring van je schakelstang te vervangen.
Heb even wat gegoogled en de Haynes manual er maar even bij gepakt, en zie idd dat de keering van de schakelstang vaaker gaat lekken, en in de Haynes manual kan ik er ook instructies voor vinden, dus daar kom ik volgens mij ook wel uit, maar die andere is me nog niet helemaal duidelijk.
Als ik op differentieel keerring mini google kom ik meerdere verschillende onderdelen tegen, en kan er in de Haynes manual ook niks over oli lekkages bij het differentieel vinden. (Wil natuurlijk niet zeggen dat het er daadwerkelijk niet in staat... )
In ieder geval bedankt voor de info!
De keerringen van het diff gaan uiteindelijk lekken omdat je assen daar constant in rond draaien.
(b)engeltje schreef:
1: Op te lossen door de keerringen van je differentieel te vervangen.
2: Op te lossen door de keerring van je schakelstang te vervangen.
Ik heb de onderdelen besteld!
Nogmaals bedankt voor de info!
Ik ga de topic toch nog even nieuw leven in blazen:
Ik heb de schakelstang los en de nieuwe ringetjes in huis, maar hoe krijg ik het achterste (metalen) ringetje het beste uit het block?
De rubberen ging nog wel door er gewoon een schroevendraaier in te prikken, en er uit te wippen. Maar dat gaat niet zomaar met die metalen...
Tips iemand?
Ingediend door Belske op ma, 15-12-2014 15:59
Een gaatje er in boren van 2/3 mm en er dan een parker of spaanplaatschroef in draaien en de ring er uit pakken en even kijken dat er geen boorsel achter blijft.
Ik zou de olie even af laten dat scheelt een hoop knoeierij en als de nieuwe ring en oliekeerring er in zitten de olie er weer op.
succes.
RE: Olie lekkage, hoe aan te pakken?
Ingediend door Ties van Asseldonk op do, 27-11-2014 14:50
Mijn mini lekt eigenlijk al sinds ik hem een paar maanden geleden heb gekocht, wat olie. Leek me niet zo'n groot probleem, maar heb het idee dat het steeds meer word. Heb het block aan de onderkant maar even schoongemaakt om het lek op te sporen, en heb nu 2 waarschijnlijke lekkages gevonden, maar heb eigenlijk geen idee hoe ik die het beste kan aanpakken.
Eerste olie lek zit aan de linker zijkant van de auto bij de aandrijfas naar het linker voorwiel:
Het tweede lek zit waar de stang van de versnellingspook het block in gaat:
Heeft iemand misschien wat advies over hoe ik deze lekkages het beste kan aanpakken?