Naar mijn weten is het een onderdeel wat niet zo gauw kapot gaat!
maar er zal vast iemand zijn die er andere bedenkingen over heeft
Bij mij is het ongeveer het laatste onderdeel wat ik nog niet heb vervangen
- Login of registreer om te reageren
Naar mijn weten is het een onderdeel wat niet zo gauw kapot gaat!
maar er zal vast iemand zijn die er andere bedenkingen over heeft
Bij mij is het ongeveer het laatste onderdeel wat ik nog niet heb vervangen
Het motorblok moet eruit om de oliepomp te vervangen.
vliegwiel koppeling en Koppelingshuis dienen verwijderd te worden.
Dat ze vaak defect gaan heb ik tot nu toe niet veel vernomen in de jaren dat ik aan mini's werk. Maar alles kan ééns kapot gaan.
Het is in elk geval verstandig om de oliepomp te vervangen als je de motor uit elkaar hebt (en hij is niet de jongste meer). In principe bijvoorbeeld vaste prik bij een revisie.
Zeg theo, ik weet niet of je er een Manual naast had toen je bovenstaand schreef (dan zit ik er waarschijnlijk naast), maar de oliepomp zit toch achter de ditributieketting deksel?? Heb dus zelf geen Haynes bij me, maar wil het wel ff weten...
Ik werk niet met een haynes manual.
Ik werk met de ervaring en kennis die ik zelf heb opgedaan en voor heb geleerd.
De oliepomp zit bij een 850, 1000, 1100 en 1275 in de behuizing van de koppeling.
Ik heb nog een 850 motorblok staan uit een mini van 1960 en ben ik aan het reviseren voor een mini die ooit weer komen zal, en de oliepomp zat daar wat ik eerder vermelde.
En voor het bewijs van de plaats van de oliepomp zie:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/engine/19.htm
(site van Theo van den Boogaard)
voor meer technische links zie www.minisevenclub.nl en klik op Links/Technisch.
Ik hou me daar ook aanbevolen voor tips over technische links!
Wouter
RE: olie pomp
Ingediend door nicky op do, 24-10-2002 10:44
olie pomp
:)" title="Evil" />
gaat deze pomp vaak kapot,en moet het blok dan helemaal uitelkaar.
of eruit
wil ik wel eens horen,iemand die ervaring mee heeft
groet nicky raceing green 1300 92'