Kan meerdere oorzaken hebben, begin voor de zekerheid met olie peilen.
De oliedruk schakelaar zit aan de voorzijde van het blok in het motorblok geschroefd, vlak achter/onder je verdeler. Controleer de stekker aansluiting hiervan, of deze goed vast zit en of het draadje niet ergens bloot ligt/tegenaan ligt.
Maar de meest aannemelijke oorzaak naar mijn idee: vastzittende oliedrukplunjer.
Iets boven die oliedruk schakelaar zit een zeskant bout/dop in je blok geschroefd. Draai deze er eens voorzichtig uit. ALs het goed is komt er een koperen afdichtring mee, evenals een veer. Aan het uiteinde van die ver zit de oliedrukplunjer. Aangezien deze origineel van aluminium zijn, en vooraan in het oliedrukcircuit zit (direct achter de pomp), wil deze nog weleens beschadigen door metaaldeeltjes in de olie. De plunjer kan daardoor blijven hangen.
Beste remedie: vervangen door een kogel met bijbehorende veer.
Alternatief: plunjer vervangen door een nieuwe
Beun de haas/noodoplossing: braampjes van de plunjer afschuren met fijn schuurpapier en weer terug monteren.
- Login of registreer om te reageren
RE: Olie pomp of druk klep
Ingediend door bram2202 op ma, 23-04-2012 20:06
Hallo
vanmorgen ging spontaan mijn olie druk lampje aan.
http://www.youtube.com/watch?v=7uhbpySw ... AAAAAAAAAA
lijkt me niet dat het de druk sensor is omdat hij het af en toe wel doet en dan weer niet.
zoals je ziet in het filmpje.
iemand ervaring met dit probleem?
Gr
Bram