de plug hoeft niet zwaar te draaien het is een gewone bout die in een schroefdraad wordt gedraaid.maar als de plug verschijdene keren tevast is gezet bestaat de kans dat de draad in de bak is beschadigd.de afdichting geschied door de koperen ring.is de draad beschadigd (er half uitgedraaid) dan bestaat de kans dat de volgende keer de draad er helemaal uit gaat of dat je onderweg de plug verlies .er zijn mogelijkheden om er een overmaatse plug in te zetten of met een helikol de draad opnieuw er in te brengen.
- Login of registreer om te reageren
RE: olieaftapplug: normaal?
Ingediend door metrodriver op wo, 08-02-2006 23:31
Ik heb hier in mijn A-metro het 1275 blokje met de
bijbehorende versnellingsbak.
De vraag: hoort die olieaftapplug daarin zo onwijs
losjes in het schroefdraad van de sump te passen??
Als ik hem er met de hand indraai, kan ik hem gewoon
heen en weer bewegen, zoveel speling zit er in..
Alleen door het vastzetten tegen de indrukbare koper
ring in dicht ie af..
Het vorige baasje had trouwens met teflon tape om de
schroefdraad gewerkt..
Is die lossigheid normaal?
(het is volgens mij wel de originele plug met de magneetstift erop).