Oliedrukregelaar plunjer en/of ball

default

RE: Oliedrukregelaar plunjer en/of ball

De plunjer in de oliedrukregelaar is o.a. in de Cooper S vervangen door een kogel. Bij revisie van mijn (1275) blok kwamen er zowel een plunjer als een kogel uit de oliedrukregelaar.
Kan het zijn dat deze combinatie ooit is gebruikt? Dezelfde combinatie terugzetten of toch maar vervangen voor...plunjer of kogel?
Of gaat het meer om de lengte en drukkracht van de veer in de regelaar?
Suggesties/tips zijn welkom!

RE: Oliedrukregelaar plunjer en/of ball

Het lijkt mij nogal riskant om deze bijzondere combinatie te gebruiken. Het gaat jou erom om straks een correcte druk in het smeersysteem te handhaven. Alleen al om die reden zou ik bij elke revisie een nieuwe spiraalveer plaatsen en de plunjer en zitting nauwkeurig controleren op gaafheid. Ik heb het niet opgezocht, maar veronderstel dat er in het werkplaats handboek een gegeven staat over de druk die de veer moet opleveren wanneer je hem tot een bepaalde lengte indrukt. Controleren.

RE: Oliedrukregelaar plunjer en/of ball

standaard is 1 van de 2, nooit beide.

zie ook:
http://www.minispares.com/product/Class ... CBack%20to

het gaat er om dat de plunjer/kogel vrij kan bewegen en de lengte en zwaarte van de veer bepalen de resulterende druk.

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: Oliedrukregelaar plunjer en/of ball

Mijn tip : Plaats de originele setup, eventueel met in de zijkant gaten geboord zoals calver doet;