Ik heb het zelfde (vermoedelijk) ook gehad. Het stroomde er uit zodra de auto liep... Er ontbrak een keerring in de verdeler. Voor 1 euro een nieuwe gehaald en toen was het verholpen. Als het goed is heb ik thuis nog foto's van. Bij mij kwam het ook uit het gaatje...
- Login of registreer om te reageren
RE: Olielekkage door verdeler.
Ingediend door Bert op ma, 20-03-2006 21:48
Hallo allen,.. na een tijdje weg geweest te zijn nu toch maar weer n's actief hier op 't forum. Zo inactief dat ik hier was, zo actief ben ik aan m'n mini bezig geweest. Zelfs zo actief dat ie zo goed als klaar is.
Ja zo goed als... ik hoef al niemand meer te vragen ergens naar te raden er is nog iets mis. Ik heb last van olie lekkage. Dat is niet de eerste keer nee, maar wat me wel voor de eerste keer overkomt is dat het UIT de verdeler druppeld. En niet zomaar een paar druppels. Als ie stationair loopt ongeveer 2 druppels per minuut. En de olielekkage komt echt UIT de verdeler, niet tussen de pasvlakken van de verdeler, en het gat in 't blok.
Eerste gedachte was dat het aan de verdeler lag, dus deze uitgewisseld met een gegarandeerd goed exemplaar (op de mini van een maat van me al goed voor jaren lang probleemloos functioneren). En wederom hoef ik niemand iets te laten raden... Nog steeds naar buiten stromen die olie..
Mijn enige logische verklaring is nog dat de carterdruk te hoog is. Blijft niet echt goede verklaring, aangezien carterontluchting goed open is, en het net zo hard blijft druppelen als ik bijv. de kleppendekseldop open draai. En compressie goed is.
Iemand suggesties?? Sta niet te springen om blokkie er weer uit te takelen en revisie te ondergaan.(volgens mij enige mogelijkheid bij te hoge carterdruk??). Na 2 jaar bikkelen was ik eigenlijk wel toe aan weer eens wat rijplezier...
Oja, nog ff motor gegevens.
1000 A+ blokkie. Standaard, alleen LCB. Wel Electronische verdeler van 1275 Metro blok (geldt voor beide verdelers welke 'k getest heb)