In de 41jaar is DE Mini niet heel veel veranderd. Dus bij jouw '96-er huist de motorolie ook nog steeds in de versnellingsbak...
- Login of registreer om te reageren
In de 41jaar is DE Mini niet heel veel veranderd. Dus bij jouw '96-er huist de motorolie ook nog steeds in de versnellingsbak...
Ingediend door daglaf op vr, 30-12-2011 19:39
ok das handig om te weten! bedankt voor de tip . dan gaat dat wel lukken.. heb ook al op gezocht wat voor olie. zal 15w40 worden en heb iets gelezen over slick 50.. mischien iemand ervaring mee?..
Los van wat fabrikanten en leveranciers graag beweren: olietoevoegingen hebben geen invloed op (verregaande) slijtage.
Als de synchro van je 2 eruit ligt of op weg is ernaartoe, dan helpt alleen vervanging ervan...
Een toevoeging maakt de olie dikker waardoor je het minder merkt, wat niet wil zeggen dat het weg is...
Gewoon 20W50 erin, geen toevoegingen (of het moet TSL/ TriStar zijn voor betere koudstart-omstandigheden) en netjes elke 5000 km wisselen...klaar.
Voor wat betreft je electrische ongein: loop alle stekkerverbindingen eens goed na op goed contact (inspuiten!) of draad-/ stekkerbreuk.
Goeie (extra) aardepunten scheelt ook een hoop trammelant...
Ingediend door daglaf op vr, 30-12-2011 20:30
bedankt voor de tips allemaal ik ga er mee aan de slag.
word vervolgd....
Ik heb hetzelfde probleem met een synchro die slecht is: niks qua toevoegingen helpt. Ik was eigenwijs en probeerde het toch, maar het werkt echt voor geen meter.
Niets om je voor te schamen: ik denk dat iedereen wel ooit eens van die 'wondermiddeltjes' heeft geprobeerd.
Want het vooruitzicht om een blok te moeten splitsen ziet niet elke liefhebber zitten toch?!
Maar om nu €39,95 voor 25ml van een of ander Russisch toverdrankje neer te leggen om er vervolgens achter te komen dat die rotzooi toch niet werkt....bummer
Ingediend door daglaf op do, 05-01-2012 12:51
zo de olie en filter is weer vers! Wat ook nodig bleek! Zelden zo.n zwarte drap uit een blok zien komen en zeker uit t filter! Heb alle stekkers schoongemaakt en wd40 er op er zaten redelijk wat gecorodeerde stekkers tussen. Heb de massa punten en het massamatje goed schoon gemaakt en wd40. Mischien van de week nog een extra kabel bij trekken en dan hoop ik dat het een eind is verbeterd!! Iedereen nomaals bedankt voor de tips!!
WD40 reinigt niet! WD40 is een smeermiddel en zal dus eerder een vettig niet-geleidend laagje achterlaten! als je stekkertjes etc goed wilt reinigen moet je ff naar een electronicawinkel gaan en een busje contactspray halen. dit is speciaal voor dit soort doeleinden!
wd40 werkt ook als contactspray volgens het busje
heb je ook al de zekeringenbox alle stekkers van gedaan? bij mijn vorige cooper was dat een grote gecorrodeerde bende, bij mij viel toen ook om de tijd even wat uit...
Ingediend door daglaf op za, 07-01-2012 10:09
ik vroeg bij de garage waar ik mijn spul besteld heb ook om contactspray.. hij rade mij wd40 aan. staat idd ook op het busje. reinigt en smeert.
Met WD40 kan je vettigheid makkelijk oplossen. Het werkt ook goed als vochtverdrijver. Wat het niet doet is oxidatie oplossen. Meestal heb je dat niet nodig bij het schoonmaken van stekkers: een paar keer in en uit elkaar schuiven, eventueel schoonblazen met perslucht en dan met WD40 inspuiten en weer in elkaar zetten.
Het probleem van de synchromesh is alleen op te lossen door hem te vervangen.
Ingediend door daglaf op zo, 08-01-2012 10:03
juist carlo. dat is nou precies wat ik gedaan heb . ik heb tot nu toe nog geen problemen meer gehad met de elektra.
RE: oliewissel mini cooper 96
Ingediend door daglaf op vr, 30-12-2011 15:55
hallo beste mini fans.
sinds kort ben ik de blije eigenaar van een rover mini 1.3 injectie uit 96.
fantastisch wagentje! na een paar flinke regenbuien en een hoop gestotter heb ik de verdeelkap kabels en bougies vervangen. nu loopt ie als een zonnetje.
heb alleen ergens een stroomlek denk ik. na een paar dagen wou hij niet starten en heb de accu vervangen en gelijk een nieuwe massakabel en massasleutel gemonteerd. wat een hoop ellende scheelt. nu nog het lek opsporen .. ook heb ik af en toe dat als ik mijn richtingaanwijzer uitsteek de radio uitvalt. of gewoon spontaan uitvalt. soms heb ik er dagen geen last van en ineens is het weer terug.
mijn vraag dus heeft iemand een soort gelijk probleem en de oplossing?
nu wil ik ook een olie en filterwissel doen en mijn vraag is of dit type mini ook de motor en transmissie in de zelfde olie draait? en of iemand een tip heeft over olie en eventuele teflon toevoeging,de synchromesh van de 2e is niet meer zo best en hoop het zo een beetje te beperken .
hopelijk vind ik zo wat antwoord op mijn vragen.
bij voorbaat dank,