RE: Ombouw "Cooper-look" naar "echte" cooper
Ingediend door ShiniGami op vr, 28-01-2005 09:10
het verschil tussen een cooper en de rest is dat een coopr iets sneller is ja.. dus ipv een 1000 of 1100 cc een 1275cc..
hetgeen wat paul zegt zijn de specificaties van de S versies. en daarvoor moet je idd naar works toe..(engeland)
maar dat maakt hm geen echte cooper.. maar eerder een cooper S hahah
en ik wil niet heel gemeen doen maar een 1000cc zal nooit een echte cooper worden, omdat die gewoon niet zo uit de fabriek is gekomen..
maar je kan er zeker wel een 1300 in laten zetten, dat is voor een mini center een paar uur werk.. en het kost jou veel knaken..
- Login of registreer om te reageren
RE: Ombouw "Cooper-look" naar "echte" cooper
Ingediend door Birdy op vr, 28-01-2005 09:01
Hallo allemaal,
Ik rijd sinds een jaartje een mini 1000. Uit 1990. Hij is uit Duitsland gehaald, 4 jaar geleden, en toen ook overgespoten. De vorige eigenaar heeft alles erop laten zetten om hem op een Cooper te laten lijken.
Mijn probleem is dus dat mijn mini er wel een beetje snel uitziet, ook door mn bodykit maar dus eigenlijk heel standaard is. Ik loop al een tijdje rond met het idee er wat meer pit in te laten zetten.
Nu kwam het idee in mij op of het mogelijk is er een echte Cooper van te maken zodat ik iig aan "the looks" niets meer hoef te doen.
Ik heb al ff lopen zoeken en het schijnt volgens sommige mensen pas een echte "Cooper" te zijn als hij ook echt in Engeland bij "Cooper" is geweest.
Wat ik nog meer gevonden heb:
paul schreef:
Mini 970 Cooper (67 bhp @7500 rpm)
Mini 997 Cooper (65 bhp @6500 rpm)
Mini 1275 Cooper S (76 bhp @6000 rpm)
eelke":1o9z1y6k] Het enige waar je van op aan kan is dat Coopers oorspronkelijk, toen ze uit de fabriek kwamen, wat pittiger waren dan de standaard Mini's (en op het laatst was zelfs daar geen sprake meer van). Maar elke Mini kun je tunen, een vlotter blokkie inleggen, etc.[/quote:1o9z1y6k]
Nu zijn mijn vragen:
-Zit het verschil tussen mini en cooper alleen in de motor?
-Is het zo dat mijn mini naar Engeland zou moeten om er een cooper van te maken?
-Is het sowieso nog mogelijk om er een Cooper van te maken?
-Is het slim, of kan je hem beter anders sneller maken?
-Heeft iemand enig idee wat ik er in totaal voor kwijt zou zijn en of er veel aangepast moet worden. Is dat ongeveer hetzelfde wat er moet gebeuren als dat je er een 1300 in legt?
-Zou je zo’n modificatie gewoon bij een Mini-Centre moeten laten doen als je zelf geen mogelijkheden hebt of zijn er andere ideeen?
Alvast bedankt,
Birdy