RE: ombouw Metro 1300 - Metro 1300 (jonger)
Ingediend door Jos (Inno) op wo, 30-04-2003 21:08
Hoi, bij de ombouw liep ik tegen nog iets aan, ik gebruik een pre verto hulpcylinder op een verto koppeling. Hiervoor heb ik een ander flex slangetje nodig tussen hulpkoppeling en vaste leiding. Die van de Metro kwam is langer, maar deze past niet op de vaste leiding in de mini (de andere kant is ook een banjo aansluiting) Klopt het dat een zowel een pre-verto als een Verto mini flex slang een ander draad heeft dan een Metro?
- Login of registreer om te reageren
RE: ombouw Metro 1300 - Metro 1300 (jonger)
Ingediend door Jos (Inno) op wo, 30-04-2003 21:06
Hoi,
Afgelopen zaterdag eindelijk begonnen met het ombouwen (de motor ligt er al even) Inmiddels motoren gewisseld en passent nog een homokineet vervangen. Al met al nog een dikke klus, valt me niet mee (niet kwa tegenvallers, gewoon kwa tijd)
2 vragen nog: koppeling en startmotor
De oude motor had een los relais: met 2 aansluitingen (2 in, 1 uit) de uitgang ging naar de startmotor. de ene ingang heeft een wit rood draadje de andere heeft 6 draden: dikke zwarte (vanaf de accu)d 2x een dunne bruine, een dikke bruine samen met een dunne bruin/zwart (Dynamo) en nog een dikke rode
Hieronder een quote die ik vond na te hebben gezocht, de nieuwe startmotor heeft 3 aansluitingen, 1 met een restje dikke rode kabel, 1 met een restje dunne witte en 1 met een dikke rood/bruine kabel gaat dit werken? 2e vraag in aparte post
Quote:
Als het goed is zit er al een dikke draad aan de startmotor. Deze monteer je op de contstante plus op je oude startrelais (die je gewoon laat zitten). Vervolgens hoef je nog maar 1 draadje door te trekken naar de nieuwe startmotor. (rood-witte). Al met al minder werk dan vliegwielen wisselen etc.