Ombouwen 1300SPI naar carburateur

default

RE: Ombouwen 1300SPI naar carburateur

Het mede mini fanaten,

Ik wil een 1300SPI om gaan bouwen naar een carburateur.

Wat moet ik hier voor allemaal veranderen en aanschaffen?

Het volgende is in mijn bezit;
- HIF 44 inclusief tussenplaat/bracket en pakkingen
- Watergekoeld inlaatspruitstuk
- Luchtfilter

Moet ik ook een andere benzinetank hebben en een mechanische brandstofpomp plaatsen?

wie kan me helpen met info?

Alvast dank!

Groet Valentijn

RE: Ombouwen 1300SPI naar carburateur

Beste Valentijn,

Heb jij er aan gedacht dat afhankelijk van het bouwjaar van de Mini je problemen kunt krijgen met de APK?

Verder moet je het gat in de cilinderkop voor de temperatuur meter open boren en voorzien van schroefdraad.
Wat ga je doen met de ontsteking? deze wordt nu aangestuurd door de computer.

Benzine tank met elektrische pomp kun je gebruiken, maar je moet er een t-stuk inzetten zodat als de carburateur vol zit de rest retour naar de tank kan.

Ook hou je een aantal draden over, dus als je het netjes wilt doen meot je ook de draadboom vervangen door een carburateur type.

Groeten Dylan

RE: Ombouwen 1300SPI naar carburateur

Ik ga het ook doen!

Heb nu alle spullen bij elkaar om het te doen.
Ik heb een drukregelaar gehaald die de te hoge benzine druk uit de SPI tank terug kan regelen voor de Hif44.
En de Hif44 heeft een retour aansluiting. Dus je kunt gewoon de retour leiding van de SPI tank gebruiken!

Heb je ook een ander uitlaat spruitstuk en een cat vervanger?


Ik zit alleen met het kastje dat de benzine dampen regelt. (even naam kwijt) Moet deze nog aangesloten blijven?! of kan deze gewoon op de inlaat aangesloten worden? Deze werkt samen met de Cat...

In deze topic's (na veel zoeken) staat nog een en ander.
viewtopic.php?f=39&t=25563&start=105

viewtopic.php?p=613405#p613405

Wat betreft de ontsteking.. Deze zou je kunnen vervangen voor het type wat op de 1300 carb zat net voor de SPI. Of een elektronische weer op zetten (CSI). Alleen budget gaat dan wel ietsje omhoog.

Robbert

RE: Ombouwen 1300SPI naar carburateur

Heb ik nu net gister de 94 sip van mij aan de praat gekregen (Hif44 opgezet).

Retour aangesloten op de overloop van de carb. Maar daar komt niets uit.

Heb er een benzine druk regelaar tussen zitten.
Verder leidingen van koelwater omgelegd en de carter ontluchting ook aangesloten op de carb allebei.

Zwarte draad van de ECU naar de inlaat voor de vacuüm timing. En.... Zie de video maar! d:)b
Moet alleen de lucht slang voor de rembekrachtiger nog los zien te krijgen zodat hij op de inlaat kan van de Hif.

Robbert

[youtube:16ax7oig]HedmS7uZKww[/youtube:16ax7oig]

default

RE: Ombouwen 1300SPI naar carburateur

Als het goed is dan zal er ook niets uit de overloop van de carburateur komen.
Hier komt alleen iets, of heel veel (:-)) uit als de vlotter of vlotternaald niet werkt.

Ik vermoedt dat je de normale retourleiding naar de tandk (?) moet afsluiten en dat je de
overloop van de carburateur naar een veilige plek onder de auto moet leiden.
Bij mijn carburateur Cooper zit er een metalen buis naar het subframe rechts voor.
Daar wordt de benzine geloosd als de vlotter blijft hangen.

default

RE: Ombouwen 1300SPI naar carburateur

Hoi, Ik ben mijn mini ook aan het ombouwen van spi naar carburateur, maar ik weet niet zeker wat voor brandstofdrukregelaar ik nodig heb... Welke heb jij gebruikt?

default

RE: Ombouwen 1300SPI naar carburateur

Ik heb altijd al een '91 carburateur uitvoering gehad,
misschien kan iemand anders antwoord geven op deze vraag.

default

RE: Ombouwen 1300SPI naar carburateur

heeft er iemand een antwoord voor me? dan kan ik onderdelen bestellen en verder gaan met het ombouwen \\:)/