Alles is haalbaar. Met een lasapparaat en plamuur kun je alles maken, als het moet nog wel een Rolls voorkant.
- Login of registreer om te reageren
Alles is haalbaar. Met een lasapparaat en plamuur kun je alles maken, als het moet nog wel een Rolls voorkant.
Ingediend door chrisje op vr, 12-09-2003 17:28
...makkelijk...haalbaar.
Ik weet dat alles haalbaar is, maar soms is het de moeite niet waard.....
Dat durfde ik nou net niet te zeggen: [i:3q9eaot3]soms is het de moeite niet waard.....[/i:3q9eaot3] Ik vind het eerlijk gezegd er niet uitzien een clubmanfront. Wat is er nou mooier dan een MK1 of mini'88 front? Iig niet een clubman, laat ik het zo zeggen.
Ik vind het altijd net een Volvo 66 front en om nou te zeggen dat dat mooie auto's zijn, mwa....
Schamp schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd er niet uitzien een clubmanfront.[..]
FF tranquilo vriend, smaken verschillen nu eenmaal.
Je kan denk ik beter een echte clubman zoeken, zo nu en dan staat er best wel één te koop. Het is nogal wat werk om een 88-er naar clubman om te bouwen.
Grootste probleem zijn de binnenschermen, die zijn ook anders en zijn niet zo gemakkelijk te vervangen. Ook zijn ze erg moeilijk te vinden. Je zult dus 2 binnenschermen, 2 buiten schermen en een ander front moeten hebben, kost ten eerste nogal wat en is ook nogal een karwei.
Wellicht dat ik in de toekomst het ook ga proberen. Ik wil één van mijn clubman estates ombouwen naar mk1 front. Hou ik dus een complete clubman neus over, die wil ik misschien wel op een 'normale' mini overzetten om er (nog) een 1275GT replica van te maken.
Nou dat lijkt mij dus zonde van de laspennen een clubmanneus op een 'normale' (spoel je mond!) mini overzetten. Alsof een normaal mens Daisy Fuentes gaat verbouwen tot dit. Dat doe je toch niet?
Een neus ombouwen is in principe niet zo heel erg lastig. Als je de neus er toch afhaalt zijn de binnenschermen ook een relatief simpel iets geworden natuurlijk. Komt bij dat als je er een flipfront van wilt maken. Je niet de volledige lengte van de binnenschermen nodig hebt. Ik neem aan dat je dan voor het voorste gedeelte toch een frame wilt maken?
Het kosten plaatje zou voor mij denk ik het grootste probleem zijn. Het plaatwerk voor een Clubman is natuurlijk wat exclusiever dan voor een normale Mini en daardoor ook gelijk een stuk duurder. Mischien dat je nog ergens een al bestaande neus kan vinden voor niet al te veel. Het komt best regelmatig voor dat vooral Estate's jammer genoeg omgebouwd worden tot gewone vannetjes.
Ingediend door Mini Martin op vr, 12-09-2003 20:58
Het is inderdaad zo wat Richard zegt. Er rijden best veel Clubmans mat een ronde neus. Bij mij thuis staan er al twee en het zijn nog flipjes ook.
Het liefst had ik een orginele Clubman gehad, maar zoals hierboven ook al gezegd is: Het is het kostenplaatje. Bumpers, grilletjes e.d. zijn schrikbarend duur. Alleen al voor een setje achterbumpers betaal je al gauw 280 euro.
Henkmarius zei het ook al; Koop een slopertje en zet de neus over. Eventueel kan je er een staal flipfront van maken.
@Schamp: Smaken verschillen nu eenmaal.
Je kan het natuurlijk zo zien en zorgen dat het dit wordt.
grtzz Martin
...zou kunnen ja, maar zo ziet niemand dat (op een paar na dus kennelijk)
Conclusie: De smaak van Schamp is de beste, die van andere zijn ondergeschikt...
Maak je niet al te druk, als je me ooit tegenkomt in mijn GT zal je alleen de achterkant steeds kleiner zien worden, die is hetzelfde, op de bumper na.
henkmarius schreef:
Conclusie: De smaak van Schamp is de beste, die van andere zijn ondergeschikt...
Hehe je hebt hem door, duurde wel lang he!? Maar volgens mij heeft het weinig met smaak te maken maar meer met een algemeen gegeven.
henkmarius":2eh0jnck]Maak je niet al te druk, als je me ooit tegenkomt in mijn GT zal je alleen de achterkant steeds kleiner zien worden, die is hetzelfde, op de bumper na.[/quote:2eh0jnck]
Rijd jij denk ik toch de ander kant op!
Ingediend door Mini Martin op za, 13-09-2003 15:32
Leuke uitdaging Henkmarius. Mocht dit ooit gaan gebeuren mij even waarschuwen want dat moet wel op film vastgelegd worden.
grttzz Martin[/img]
Om even terug te komen op de oorspronkelijke vraag.....Ik heb mijn '88-er jet Black omgebouwd naar een clubman flipfront.
Het werkt eigenlijk hetzelfde als met een gewone mini flipfront neus. Zaag alles vanaf de A-panelen eraf en de binnenschermen tot aan de bevestigingen van de schokdempers. Vang de voorkant van het subframe op met een aantal bracebars.
Het simpelste en goedkoopste is dan een polyester clubman flipfront te kopen. Staal is ook mogelijk (heb ik zelf gedaan) maar een stuk duurder.
Dennis
Die een gewone Mini juist te gewoontjes vindt
RE: ombouwen mini '88 naar clubman flipfront
Ingediend door chrisje op vr, 12-09-2003 17:08
Is het überhaupt mogenlijk om dit te doen?
Zo ja, is dit makkelijk haalbaar, of kan je er beter niet aan beginnen?
groeten Chris.