Ombouwen trommel naar schijfrem bij Mini met Metroblok

default

RE: Ombouwen trommel naar schijfrem bij Mini met Metroblok

Ik heb een Mini 1000 waar ik een blok van een Metro heb ingelegd.
Wat is nu wijsheid?
- de originele schijven + assen mee overzetten van Metro welke ik al in mijn bezit heb?
of
- originele Mini schijven + assen plaatsen?

Wie heeft dit al eens gedaan, hoe kan ik het het beste aanpakken of is dit zo niet mogelijk?

RE: Ombouwen trommel naar schijfrem bij Mini met Metroblok

schijven van die metro nemen, die zijn vaak beter dan die van een mini..

geventileerd en 4 pots..

RE: Ombouwen trommel naar schijfrem bij Mini met Metroblok

Niet alle Metroschijven zijn geventileerd toch?

RE: Ombouwen trommel naar schijfrem bij Mini met Metroblok

alleen de mg metro's hadden volgens mij geventileerde schijven 4 pots weet ik niet de mg's iig wel

RE: Ombouwen trommel naar schijfrem bij Mini met Metroblok

Sowieso overstappen naar schijven als je nu meer vermogen hebt.

Keuze van schijven hangt af van je wielmaat; 10 inch wielen = 7,5 inch Cooper S schijven.
12 of 13 inch wielen = Metro-schijven al dan niet geventilleerd.

Is overigens al een heleboel over geschreven op dit forum, dus ff zoeken.

RE: Ombouwen trommel naar schijfrem bij Mini met Metroblok

Helaas nonono, de gewone 1.3 Metro's hebben geventileerde schijven en 4-pots klauwen. De 1000 Metro's hebben enkele schijven en 4-pots...

Fusee van een Metro is niet te gebruiken ivm met de andere wielstand, tenzij je weer andere draagarmen monteerd die dat corrigeert, kom je alleen weer bij het volgende probleem, de fusees van een Metro zijn dikker dus zou je de gaten van de draagarm weer op de juiste grote moeten brengen en dat is niet eigenhandig te doen.
Veelal worden de fusees van een Mini voorzien van Metro geventileerde schijven en 4-pots klauwen en het asstuk van de Metro...
Er is genoeg beschreven van geventileerde schijven op het forum dus probeer de zoekfunctie maar eens...

RE: Ombouwen trommel naar schijfrem bij Mini met Metroblok

ja ok niet altijd :) maar hij heeft nu trommels? dus zijn schijven altijd beter.. dus neem die schijfjes... ook al zijn ze niet geventileerd.. dan heb je altijd nog wel 4 pot

default

RE: Ombouwen trommel naar schijfrem bij Mini met Metroblok

Ja sorry ben pas nieuw hier en nog niet zo bekend met het internet, maar ik zal m'n zoon even vragen het een en ander uit te leggen. mocht ik nog vragen hebben dan zal ik het in het destbetreffende bericht antwoorden.

RE: Ombouwen trommel naar schijfrem bij Mini met Metroblok

@ rene
joh hadden de 1300 metro's ook al geventileerde schijven :D
moet ik toch is beter op gaan letten bedankt voor de correctie

RE: Ombouwen trommel naar schijfrem bij Mini met Metroblok

Ook 1000's van na '84 volgens mij!

RE: Ombouwen trommel naar schijfrem bij Mini met Metroblok

bij mij is dit ook het geval: een metromotor maar nog de kleine trommels achter de 10" wieltjes..

Op speurders deze advertentie gevonden:
link

is dit geschikt voor mijn situatie en vergt het veel technische kennis om de conversie te plegen?

RE: Ombouwen trommel naar schijfrem bij Mini met Metroblok

Er is genoeg beschreven van geventileerde schijven op het forum dus probeer de zoekfunctie maar eens...



.. en vind bijvoorbeeld:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 388#114388

succes,
Theo van den Bogaard

RE: Ombouwen trommel naar schijfrem bij Mini met Metroblok

Mini_Arno schreef:
bij mij is dit ook het geval: een metromotor maar nog de kleine trommels achter de 10" wieltjes..

Op speurders deze advertentie gevonden:
link

is dit geschikt voor mijn situatie en vergt het veel technische kennis om de conversie te plegen?




Als je 10"wilt blijven rijden zal het niet gaan, anders had hij het zelf wel kunnen behouden... ;)

Je zal voor deze set minimaal 12"of 13"wielen moeten monteren.