Gefeliciteerd met de aankoop van je Mini.
Wat je verder zou kunnen doen, is je verdelerkap, kabels en bougies vervangen.
Koelwater vervangen (er zit een aftapplug onder aan je radiateur). De rest is hetzelfde al bij een oudere Mini. Olie + filter vervangen is nooit slecht. Luchtfilter evt ook vervangen. Dit is basis onderhoudt. Voor de rest zou je 'm eens uit kunnen laten lezen bij een (Mini, oude Rover)garage.
Over het dakje weet ik nis te vertellen.
- Login of registreer om te reageren
RE: Onderhoud Balmoral (1300 SPI) + Haynes vraag
Ingediend door miniactim op ma, 05-07-2010 11:15
Hi Folks!
Ik heb de Balmoral gekocht! Het is een aardig karretje, alleen 'voel' ik dat hij wel wat aandacht kan krijgen: Motortje loopt pittig, maar bij het terugschakelen hoor je soms een 'bob'. Is dit de timing?
Wat kan ik zelf doen, het is best 'dichtbevolkt' under de hood!
*Wat kan zoal aan het SPI-deel onderhoud gepleegd worden?
*Olie vervangen (ziet er nog prima uit, lichtbruin/transparant)
*koelvloeistof is best troebel> Hoe te vervangen
*Olievuldop ziet er klein beetje 'gesmolten' uit, nokkenas is niet 'bevlekt' WTF?
Ohja, omdat mijn oude Mini een '86er was, heb ik de Haynes 't/m P-reg' Is de 't/m X-reg' beter in de zin van SPI-uitleg en onderhoudt? Staat bijvoorbeeld ook het open dakje erin beschreven?
Thanks all!
Tim