onregelmatige bandenslijtage aan buitenkant band...

RE: onregelmatige bandenslijtage aan buitenkant band...

Even een vraagje over slijtage aan de buitenkant van de band.

En ik heb gezocht maar vond alleen info over slijtage binnenkant.. O:)

Aan mijn passagierskant achter is de band aan de buitenkant zo versleten dat hij niet door de apk heen komt :( Aan de binnenkant is hij echter nog goed (4-5mm) heeft dit ook te maken met uitlijnen, net zoals slijtage aan de binnenkant, of heeft dit een andere reden.

Jim

RE: onregelmatige bandenslijtage aan buitenkant band...

het kan door uitlijnen komen maar ook door bv veel speling op je achterste draagarmen of wiel lagers.

hilbert

RE: onregelmatige bandenslijtage aan buitenkant band...

Dan hebben ze waarschijnlijk met achterut rijden vreselijk hard de stoep geraakt en is je subframe wat verbogen.
Ga naar 'n uitlijnservice , zet er een nieuwe band op en lijn de boel weer uit.
Lukt het ze niet dit op maximaal 5 seconden (middenlijn) te doen , weet ik bijna zeker dat er wat flink scheef staat.
Is je body niet iets ingedrukt waar de 2 bouten van je subframe de koker in gaan (dit is vaak verrot.....EN is je kofferruimte niet iets verbogen waar ook 2 bouten door de "vloer" komen.....(ook vaak rot).....
Greetz , Jeroen2 :D

RE: onregelmatige bandenslijtage aan buitenkant band...

Wordt er bedoel dat de slijtage onregelmatig over de omtrek aan de buitenkant van de band is? Zo staat het in de titel...

Kijk eens of de afstand tussen moer (schokbreker) en subframe aan allebei de zijde's hetzelfde is.

RE: onregelmatige bandenslijtage aan buitenkant band...

Als je de tekst onder het kopje hebt gelezen staat het er keurig netjes uitgelegd hoor |:(

Wel bedankt voor de tips

Jim

RE: onregelmatige bandenslijtage aan buitenkant band...

Weet het... Dacht er alleen 1ste instantie aan! Toen ik verder las werd het duidelijk. Alleen smilie vergeten... ;)

Kijk eens de afstanden tussen moer schokbreker en subframe...