onsteking op een 850

RE: onsteking op een 850

hallo allemaal,

Ik heb al even gezocht met de zoek functie maar geen antwoord gevonden op mijn vraag.
Ik heb een 850 maar daar komt binnenkort een 1000 blok in. Nu heeft de 850 problemen met de ontsteking (het is een 25d en de contactpunten,condensator en rotor zijn aan vervanging toe) maar om nou voor die paar weken dat hij er nog in zit alles te vervangen en niet weer te gebruiken vind ik jammer.
nou vraag ik me af of ik de 59d die ik heb voor de 1000 kan gebruiken voor de 850 of geeft dit problemen?

Geen idee m.b.t. de 59D?

Ik heb op de 25D op mijn 850cc automaat een soort van magneet-ontsteking gezet; volgens mij is de werking gelijk aan een Pertronix systeem. Werkt supergoed en past gewoon in je standaard 25D behuizing, en ziet er gewoon origineel uit! Was ook niet heel duur, 25 euro ofzo.

Dat is ook een idee en scheelt weer afstellen toch?
Maar toch ben ik ik nog benieuwd of je de ontstekingen uit kunt wisselen. En wat is het grote verschil tussen een 25d, 45d en 59d eigenlijk? :?

Ik meen dat een 45D een nieuwer model is dan een 25D, maar zou het verder eigenlijk niet zo goed weten. Onderdelen zijn niet uitwisselbaar maar je hebt best kans dat de ontsteking zijn geheel gewoon uitwisselbaar is.

Ik zou voor het blok wat je uiteindelijk erin legt zeker zo'n setje aanschaffen. Ik heb het precies om de reden van het afstellen gedaan. Bij mijn automaat gaat dat erg lastig en het is voor de automaat van groot belang dat hij heel goed erg laag stationair draait.

Je 850is een A blok, als de 1000 een A+ is kan je ze sowieso niet zomaar omwisselen.

FWIW,
Theo van den Bogaard

Uhm oké, ik heb het blok gekocht en ben bezig met schoonmaken, pakkingen wisselen enz...de ontsteking(een 59d dus) heb ik via marktplaats gekocht en ben er maar vanuit gegaan dat deze gebruikt kan worden voor het 1000 blok maar dat is dus niet perse waar?
Wat is het verschil tussen de ontstekingen dan? :?

Nu je het zegt Theo... Is een 25D niet van een A en een 45D van een A+?

Ik had persoonlijk niet eerder gehoord van een 59D, of in elk geval i.c.m. een Mini?