Als je van elektronisch naar standaard gaat heb je de ballasted draad van punten ontsteking weer nodig die je, als het goed is, hebt afgetaped bij elektronische ontsteking en stopt die op de plus van de bobine.
De draad van de condensator van de puntenontsteking doe je op de min van de bobine.
Ff op tijd zetten....
Klaar is Clara.
- Login of registreer om te reageren
RE: onsteking probleem
Ingediend door snarfvz op za, 07-08-2004 17:06
Hallo allemaal

Sinds een paar weken rijdt mijn broer met mijn mini en maakt die dus weer lekker kilometer (dacht ik)
Vorige week belde mijn broer mij op dat die met pech stond, hij dacht zelf aan een lekke koppaing maar dat schijnt het niet te zijn.
Het probleem schijnt te zitten in de electronische ontsteking, die we een paar jaar geleden er zelf hebben opgebouwd, dus nu ben ik van plan om de electroniche ontsteking er af te halen en er de standaard ontsteking weer op te zetten, alleen weet ik niet meer hoe alles zat.
Even kort samengevat, de mini is heel moeilijk aan de praat te krijgen maar heeft wel de neiging om aan te slaan alleen werken er 1 of 2 cylinders niet mee
Ik heb een schematje in Paint gemaakt hoe het nu zit, maar als ik nu terug wil gaan naar de standaard onsteking, wat moet ik dan wel en niet gebruiken?
Zie:
Hopelijk is er iets van te begrijpen, ik ben namelijk niet zo'n ster in het maken van dit soort schema's
Maar hopelijk krijg ik wat bruikbare tip.
Alvast bedankt