Hoi anne,
voordat ik begin ga ik er van uit dat je een gewone ontsteking hebt en niet een electrische.
Je moet eerst de contact puntjes goed zetten. Heb je deze niet vervangen en is het om een andere reden dat je ontsteking niet goed staat zou ik van de ontstekingspuntjes afblijven. (deze zitten onder de zwarte kap waar je bougiekabels op komen.) Is dit wel het geval dan moet je er voor zorgen dat je contact puntjes een bepaalde afstand moeten hebben voordat ze werkelijk contact maken. Dit heeft met de slag van je cilinders te maken. Ik zou in dit geval met haynes onder je arm naar iemnad gaan die dit al vaker heeft gedaan want dit is redelijk precisie werk.
Ben je dus niet aan het stoeien geweest met je contactpuntjes kan je de ontsteking gewoon in je blokzeten. Even heen en weer rommmelen zodat hgij precies op zijn plaatst zit. Hou er rekening mee dat je de vacuum vervroeging (tonnetje wat op de zijkant zit en die met een plastic kabeltje aan je cabarateur zit) boven op zit als je hem naar binnen schuift in je blok.
Zet hem dan vast met de klem in het blok maar niet zo strak dat je hem niet meer kan draaien.
sluit alles aan en start de motor. Dit gaat waar schijnlijk met horten en stoten. je moet dan je ontsteking draaien naar links of rechts totdat je motor op gehoor goed gaat lopen. Als je dit allemaal gelukt is zal ik voor de final touch toch even langs een garage gaan en hem met een stroboscoop laten af stellen. Dan weet je zeker dat het goed is.
greetz Roel
- Login of registreer om te reageren
RE: onsteking vraag
Ingediend door Anne en Coopertje op do, 16-12-2004 09:24
Hoi allemaal,
Ik weet het zal er al best op staan, maar ik kan het zo vlug niet vinden.
Hoe moet de ontsteking precies staan? Hoeveel graden of hoe dat ook precies werkt?
Alvast bedankt voor de moeite!!!
Groetjes Anne