RE: onstelingsproblemen
Ingediend door Mini Martin op ma, 17-01-2005 17:16
ontsteking misschien iets vroeger zetten.
grtzz Martin
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door Mini Martin op ma, 17-01-2005 17:16
ontsteking misschien iets vroeger zetten.
grtzz Martin
volgorde van de bougie kabels/ontsteking ?????
en anders zo als martin al schreef een mooi stuk vroeger zetten en weer proberen
hilbert
@ mini martin:
iets vroeger zetten, ok ik zal het proberen.
alleen vind ik het raar dat hij verschoven zou zijn.
met het vervangen van de cylinderkop is er niet aan de ontsteking gezeten..
@riley elf:
de volgorde is goed: 1, 3, 4, 2
zonder kleppendeksel gekeken naar de vonken voor de zekerheid en mooi kleppen dicht vonk op juiste plaats bij elke cylinder..
Ingediend door Mini Martin op ma, 17-01-2005 21:45
Kan hoor.
Je hebt toch het een en ander aan je motor veranderd.
Een klein verschil in dikte van de cilinderkop is al voldoende.
Zal het nog sterker vertellen:
Mijn 1300 blok lopend er uit gehaald.
In een andere Mini gezet en alleen het spruitstuk veranderd.
Ontsteking kon ik dus een heel eind vroeger zetten.
Kijk ook even of je mengsel niet te rijk staat.
Misschien een combi van te rijk mengsel en ontsteking.
grtzz Martin
Ingediend door --=E-jay=-- op ma, 17-01-2005 22:08
hanz schreef:
Nadat ik mijn cylinderkop heb vervangen...
Wat voor cilinderkop heb je er voor in de plaats op gemonteerd dan?
Opnieuw afstellen met een strobo kun je het beste nog eens keer doen. Hebben we zelf een keer gedaan met een onrustig blok: 1275cc, MD286, 1:1,5 rockers, etc., bleek ie bij ruim 25 graden vroeger het beste te lopen. Hadden we direct weer twijfels over de BDP stip op de krukas poelie.
Greetz E-jay
Ingediend door Mini Martin op ma, 17-01-2005 22:39
die van mij is zelfs 28 graden vroeger gezet.
Ook ik had mijn twijfels, maar het loopt allemaal oki doki.
grtzz Martin
@e-jay
ik heb de originele cylinderkop vervangen door een ongelode, gevlakte en geflowde kop.
ik heb geen strobo liggen dus dat wordt veel gokwerk
@mini martin:
ik ga dus de ontsteking vroeger zetten en mijn mengsel controleren op deze manier.
allen bedankt voor de tips, ik ga weer klussen en zal laten weten hoe het is afgelopen
jow
ik heb de carb zijn basis insteling terug gegeven( 2 slagen naar beneden, vanaf plat met doorvoerkamer) en nog niet staren.
naald is breinaald AAC (mischien te groot?)
dan is de ontsteking over.
helaas heb ik geen strobo anders had ik daar wel mee aan de slag geweest.
is het mogelijk om dit af te stellen zonder je blok uit elkaar te halen? dwz waar zitten die controle-stipjes precies?
he mensen,
ik heb hem weer aan de praat.
t was duidelijk de ontsteking
contactpuntjes waren zo ver op dat ze bijna geen contact meer maakten
aan 1 kant, dus ik zag t niet goed
andere, dus geen nieuwe, erin gezet een beetje spelen en nu draait t weer.
nog noet optimaal, maar nu kan ik tenminste naar me werk en de winkel rijden voor nieuwe puntjes
iig allen bedankt voor de tips
deze kan op slot
jow
ik heb bij [Mini specialist] nieuwe contactpuntjes en haynes gehaald
stond t netjes in beschreven hoe te werken
nu loopt t weer christelijk
kan op slot
RE: onstelingsproblemen
Ingediend door hanz op ma, 17-01-2005 17:12
hallo allen.
ik zou graag een beroep willend doen op het gezamelijk kennisimperium.
Nadat ik mijn cylinderkop heb vervangen begonnen de problemen: het liep voor geen centimeter.
als ik hem al aan kreeg kwam ie niet boven de 3000 rpm en power had ie ook al niet.
het lijkt wel of ie maar op 2 of 3 pitten loopt en mijn bougies zijn superzwart.
geen lekke koppaking want geen 'mayo' en bellen in radiateur
Na 3 dagen sleutelen weet ik het ff niet meer.
gedaan: kleppen gestelt, bougies schoonmaken, nieuwe koppaking(met juiste moment aandraaien ook).
carb is schoon, verdelerkap ook.
contactpuntjes begin ik aan te twijfelen, alhoewel ik die ook het schoongemaakt met schuurpapier ed.
nu staat ie weeer in de garage
en kan niet rijden zo
op het forum staan niet zoveel ontstekingsproblemen en dus bij deze een vraagstuk aan jullie...