Ik lees dat je het hele systeem open hebt gehad, dus ook bij de hoofdrem cilinder.
Soms is het handig om ook te ontluchten door de remleidingen bij de hoofremcilinder even los te draaien (zelfde methode met paar keer trappen en onderin houden).
DIt heb ik zelf ook aan de hand gehad, maar ook nog eens dat de remklauwen voor beter losgemaakt konden worden bij he ontluchten,zodat de ontluchtingsschroeven goed bovenaan zaten.
Verder moet je zeker stellen dat alle trommelremmen goed afgesteld staan. Anders zullen de cilinders te ver terug gaan en tsja dan heb je veel remvloeistof te verplaatsen voordat je druk hebt.
succes!
- Login of registreer om te reageren
RE: ontluchten remsysteem
Ingediend door jeroen87 op za, 25-06-2016 21:31
Hierbij een vraag?. Ik heb een 1100 special uit 1977. Nu ben ik aan het stoeien met het ontluchten van het remsysteem, kan iemand mij ermee helpen? Heb alle remcilinders vernieuwd, alle slangetjes en leidingen en zelfs de hoofdremcilinder. Nu las ik op het forum iets met type 2 en 3. Ik had een zwarte band hoofdremcilinder, deze is niet meer leverbaar en heb ik vernieuwd voor 1 met een gele de GMC227 en de leiding vernieuwd i.v.m. andere aansluiting. Mijn remsysteem is met twee leiding naar achter en diagonaal met remdrukverschilsensor.
Ik heb alle remcilinders ontlucht met een slangetje op de nippel en die in een potje. Iemand anders de rem in laten trappen en onderin houden. Ik de nippel open en dan weer dicht, dit herhalen totdat ik geen belletjes meer zie door het slangetje. De trommels blokkeren bij 3 keer pompen. Laat je los dan is de druk weg en remt hij niet. Wel weer bij 3 keer pompen remt hij. Hoe kan dit? Heeft iemand een oplossing? of is dit nog gewoon lucht in het systeem?