ontluchten remsysteem

default

RE: ontluchten remsysteem

Hierbij een vraag?. Ik heb een 1100 special uit 1977. Nu ben ik aan het stoeien met het ontluchten van het remsysteem, kan iemand mij ermee helpen? Heb alle remcilinders vernieuwd, alle slangetjes en leidingen en zelfs de hoofdremcilinder. Nu las ik op het forum iets met type 2 en 3. Ik had een zwarte band hoofdremcilinder, deze is niet meer leverbaar en heb ik vernieuwd voor 1 met een gele de GMC227 en de leiding vernieuwd i.v.m. andere aansluiting. Mijn remsysteem is met twee leiding naar achter en diagonaal met remdrukverschilsensor.

Ik heb alle remcilinders ontlucht met een slangetje op de nippel en die in een potje. Iemand anders de rem in laten trappen en onderin houden. Ik de nippel open en dan weer dicht, dit herhalen totdat ik geen belletjes meer zie door het slangetje. De trommels blokkeren bij 3 keer pompen. Laat je los dan is de druk weg en remt hij niet. Wel weer bij 3 keer pompen remt hij. Hoe kan dit? Heeft iemand een oplossing? of is dit nog gewoon lucht in het systeem?

RE: ontluchten remsysteem

Ik lees dat je het hele systeem open hebt gehad, dus ook bij de hoofdrem cilinder.
Soms is het handig om ook te ontluchten door de remleidingen bij de hoofremcilinder even los te draaien (zelfde methode met paar keer trappen en onderin houden).
DIt heb ik zelf ook aan de hand gehad, maar ook nog eens dat de remklauwen voor beter losgemaakt konden worden bij he ontluchten,zodat de ontluchtingsschroeven goed bovenaan zaten.
Verder moet je zeker stellen dat alle trommelremmen goed afgesteld staan. Anders zullen de cilinders te ver terug gaan en tsja dan heb je veel remvloeistof te verplaatsen voordat je druk hebt.

succes!

default

RE: ontluchten remsysteem

Bedankt voor reactie,

Ga van het weekend wel weer verder stoeien nog even alles nalopen wartels controleren en opnieuw remstellen dan weer ontluchten. .

RE: ontluchten remsysteem

Aangezien je een nieuwe HRC hebt geplaatst moet je de HRC benchbleeden voordat je de remleidingen aansluit.
Je hrc zit nu nl vol met lucht en je zult eerst je HRC moeten vullen met olie voordat je je remmen kan ontluchten.
Zie youtube ;)

RE: ontluchten remsysteem

Heb je er op gelet dat de aansluitingen op de HRC anders om zitten.
Ik weet uit ervaring dat dit problemen geeft. Je had het idee dat de remmen werkte maar ook weer niet
Uiteindelijk (na twee maanden) kwam ik er achter. Als je het rempedaal indrukt zal er eerst olie naar voor gaan en dan naar achter.
Dus kijk eerst maar eens of je leidingen gewisseld hebt.

Succes

RE: ontluchten remsysteem

Mijn remsysteem is met twee leiding naar achter en diagonaal met remdrukverschilsensor.



beste jeroen87,
Je hebt een mini met een diagonaal gescheiden remsysteem en daar een GMC227 HRC op aan gesloten met een "getrapte cylinder". Dat wil zeggen dat de twee cylinders die in de HRC zitten, elk een verschillende diameter hebben 17.8mm en 19mm! Al zou je het systeem goed ontlucht krijgen en de remmen goed afgesteld, je mini zal bij het remmen altijd scheef trekken.
Kortom: de GMC227 is NIET geschikt voor een diagonaal gescheiden remsysteem!